Säsong i franska alperna?!

alpernamamma

Ny medlem
Vi funderar på att säsonga i franska alperna, men vet inte riktigt vilken ort vi ska välja. Chamonix? Val d'Isere? eller andra förslag? Åker både pist o offpist.. Någon som har några tips o synpunkter att bidra med skulle det underlätta vårt val! :)
Tack på förhand

ooopps jag läser som en kråka idag...

Senast ändrad:
Du borde ställa mer specifika frågor och ge mer info om vad du är ute efter, nu frågar du vad andra tycker om. Vad har det det med dig att göra? Annars säger jag Serre Chevalier är bäst för de har mest sol, bra svar eller hur....

balanselius sa:
TheFibretech sa:
kan inget om dom orterna, men ska du inte åka park sägs det väl att chamonix är bra.
svara inte om du inte har nån koll, Chamonix är inte känt för bra park(er).
Hehe...läs! Gör om gör rätt :P
För övrigt så känner jag några som säsongat i Cham och verkligen älskat det. Å då inte bara "jag gjorde en säsong och söp hela tiden" personer, utan även folk som har skidåkning som yrke ..mer eller mindre. Så jag tror inte man blir besviken om man åker dit.

Cham e bra säsongsort, har jag hört iaf haha. Jag ska ev. ner om jag får ihop pengar. Dessutom finns det en park på GM sådeså!

Har varit någon månad i Les deux Alpes och gillade de skarpt! Så vill du inte åka till samma ställe som precis ALLA andra svenskar gör så är detta ett väldigt hett tips. Bra uteliv också sen ligger ju La Grave i "hajk" avstånd från toppliften vilket är ett stort plus.

jag gilar val torens, mysig by, br uteliv, inte så jättemycket svenskar, grym skdåknng, bra med sol, ganska så snösäkert, helt enkelt ett bra alternativ somm man vill ha lite utav allt. ;)

friedsam sa:
jag gilar val torens, mysig by, br uteliv, inte så jättemycket svenskar, grym skdåknng, bra med sol, ganska så snösäkert, helt enkelt ett bra alternativ somm man vill ha lite utav allt. ;)
Inte för att vara sån, men har du varit i Val Thorens? Kanske bara på genomresa? Mysig by? Joo, då e väl alla miljonprojekt i Sverige också mysiga, om man gillar betong och mögel. Nej, för din skull så åk inte till Val T. Fruktansvärt dålig standard på boende.
Anders

Jepp standarden på boendet är skitrisigt och vansinnigt dyrt i ValT.

För övrigt till trådförfattaren så tycker jag att du kan ta och söka i forumet. Finns ju hur jävla mycket som helst. Latmask.

Chamonix är ett underbart ställe att spendera en säsong på- Lite mer som en riktig stad än alla andra alporter. Skön stämning, samt åkning i absolut världsklass. Mer svenskar och engelsmän än fransmän! Finns många riktigt duktiga åkare i cham.

Parken i Les Hushes är hyggligt värdelös, den på GM är något bättre. Hade några riktigt feta hopp de sista i år! Men man åker inte till Cham för parkåkning!..

Val.d har löjligt höga priser på boende, också grymt mycket svenskar. Mer turistort, lite mindre puderhets än chamonix. Sjuka mängder med langley-folk. :

Tillbaka
Topp