Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Någon som har erfarenhet av att säsongsjobba i Nya Zeeland och vilka skidorter som är bäst att jobba/åka på? Vilken tid är bäst att åka och hur det funkar med jobb osv? Dela gärna med er av era erfarenheter.
Tjena!
Har inte jobbat där men va nere i sommras o bästa tiden är ca juli,augusti men snö finns typ juni till oktober.
Vet inte vilka ställen som e bäst jag va på Mt Hutt, Remarkables och Coronet. Va inte så mycket snö när jag var på de två senare ställena så Hutt va bäst. Det sätt som folk som jobba hade använt för att få jobb var att kontakta skidställena via hemsida. Kolla http://www.brownbear.co.nz/ski/skiareas.asp där finns många skidorter o länkar till deras sidor.
Det speciella för de ställen jag var på och tror det är så på många skidorter i NZ är att det inte finns någon by precis nedanför backarna utan man måste åka typ 20 min till där du bor.
T.ex ligger Remarkables o Coronet övanför Queenstown så vill man inte jobba i backen eller de få fik som finns i närheten får man söka jobb i Queenstown o då är det som jag fick uppfattning av bara åka dit o gå runt.
Lycka till! NZ är kanon..finns det ingen snö finns det fortfarande massor att se göra.