Säsongare Sälen 11/12

Säsongare Sälen 11/12
äre sant? :O DAMN! men andra hittar den ju, hur kommer det sig att du inte hittar den? :O Lägg till mig som vän annars så hittar du den under mina vänner. Jenna Malmqvist.

Säsongare Sälen 11/12
honeyqute kan du berätta lite om kläppen ska snart jobba min första säsong,
kommer man åka upp nån helg o lära känna alla som man ska jobba med.
och sen skidkläder är de viktigt o köpa de innan man åker eller fixar man de där
är tacksam för all tips jag kan få.

Säsongare Sälen 11/12
zzzzzz sa:
Ska på intervju som liftvärd för lindvallen på söndag... några tips på frågor jag kommer att få?
Var dig själv! Absolut bästa tipset jag kan ge dig.
Var på intervjun i onsdags, 7 timmar buss från Helsingborg, men det var det lätt värt. De som intervjuar en försöker ju hitta folk som passar bäst ihop.

Säsongare Sälen 11/12
zzzzzz sa:
Ska på intervju som liftvärd för lindvallen på söndag... några tips på frågor jag kommer att få?
Som Matte_90 sa, va dig själv. När jag var på intervju (förra året) så var det frågor om det jag hade skrivit i mitt cv, precis som alla andra företag brukar göra, sen så satt vi mest och snackade för att fördriva tiden typ!

Säsongare Sälen 11/12
Hej

Har varit bortrest och kom precis hem. Missade att sista ansökningsdagen var 1/9
Någon som har tips på vart jag kan vända mig?

/Malin

Säsongare Sälen 11/12
Malin_Mao sa:
Hej

Har varit bortrest och kom precis hem. Missade att sista ansökningsdagen var 1/9
Någon som har tips på vart jag kan vända mig?

/Malin
Tror det är rätt så kört för dig denna säsongen. Iaf om man ska se inom skistar.
Du kanske har en jäkla tur och kan få på något annat ställe utanför skistar. Lycka till

Säsongare Sälen 11/12
matte_90 sa:
Maria013 sa:
Lindvallen i vinter här med, whop whop! (:
:)
Är det första gången?
Tänkte mest på om du varit på intervju och att de redan ringt upp dig om bekräftelse.
Jag ska jobba för Lindvallen restauranger iår och dom ringde upp dagen efter :) Vad jag förstått ringer dom oftast upp dom som blir erbjudna jobb närmsta dagarna efter intervjun, och de som får ett nej eller blir reserver får oftast besked i slutet inom den period de lovat att lämna besked. Behöver inte vara så i alla fallen.. Hur som helst, Lycka till !

Säsongare Sälen 11/12
Maria013 sa:
matte_90 sa:
Maria013 sa:
Lindvallen i vinter här med, whop whop! (:
Är det första gången?
Tänkte mest på om du varit på intervju och att de redan ringt upp dig om bekräftelse.
Jag ska jobba för Lindvallen restauranger iår och dom ringde upp dagen efter :) Vad jag förstått ringer dom oftast upp dom som blir erbjudna jobb närmsta dagarna efter intervjun, och de som får ett nej eller blir reserver får oftast besked i slutet inom den period de lovat att lämna besked. Behöver inte vara så i alla fallen.. Hur som helst, Lycka till !
Ah, okej (:
Jag sökte ju via Skistar, såatt det är väl annorlunda antar jag. Tre veckor är vi tvungna o vänta. Var tydligen en lång process att pussla ihop alla som var på intervjun och se vilka som passar att jobba ihop osv.

Lycka till själv!

Säsongare Sälen 11/12
matte_90 sa:
Maria013 sa:
matte_90 sa:
Är det första gången?
Ah, okej (:
Jag sökte ju via Skistar, såatt det är väl annorlunda antar jag. Tre veckor är vi tvungna o vänta. Var tydligen en lång process att pussla ihop alla som var på intervjun och se vilka som passar att jobba ihop osv.

Lycka till själv!
Jag har jobbat för Skistar tidigare och då var det så för alla jag pratade med iaf ;/ Och vet att dom erbjudit ett par stycken arbete i Lindvallen för Skistar som dom ringde till direkt på måndagen efter intervjuhelgen i örebro nu iår.. Säger inte att det alltid är så men i regel kör dom så för att dom som blir erbjudna jobb ska få chansen att fundera & tacka ja eller nej, för att annars ge chansen till nästa.. Men det behöver inte alls vara så, bara det jag har erfarenhet av :) Jag kan ha heelt fel, finns säkert bra chanser å få säsonga fast dom inte ringt än, Good luck! :D

Säsongare Sälen 11/12
Maria013 sa:
Jag har jobbat för Skistar tidigare och då var det så för alla jag pratade med iaf ;/ Och vet att dom erbjudit ett par stycken arbete i Lindvallen för Skistar som dom ringde till direkt på måndagen efter intervjuhelgen i örebro nu iår.. Säger inte att det alltid är så men i regel kör dom så för att dom som blir erbjudna jobb ska få chansen att fundera & tacka ja eller nej, för att annars ge chansen till nästa.. Men det behöver inte alls vara så, bara det jag har erfarenhet av :) Jag kan ha heelt fel, finns säkert bra chanser å få säsonga fast dom inte ringt än, Good luck! :D
Jaha, det är såpass. Attans, nu blev man lite orolig...
Har ju gått en vecka sedan intervjun.
Hoppas... :o
j0hancarlsson sa:
Jag fick besked idag, så i vinter står jag i liften i Lindvallen!! :)
Grattis!
Du vet inte hur många dom ringt? När var du på intervju?

Säsongare Sälen 11/12
matte_90 sa:
Maria013 sa:
j0hancarlsson sa:
Grattis!
Jag har ingen aning om hur många dom ringt, det sa de inget om..
Jag var på intervju i lördags :)

Säsongare Sälen 11/12
j0hancarlsson sa:
matte_90 sa:
Maria013 sa:
j0hancarlsson sa:
Grattis!
Jag har ingen aning om hur många dom ringt, det sa de inget om..
Jag var på intervju i lördags :)
Grattis Johan :)
Matte, äh det finns stor chans än! Olika avdelningar ringer kanske olika tillfällen :)
D är bara att hålla tummarna (Y)

Säsongare Sälen 11/12
Grattis till er alla som har fått jobb :) Själv så går man och väntar på ett besked, det är lite segt :|

Säsongare Sälen 11/12
Jag fick besked om jobb i onsdags och detta kommer bli min första säsong i Lindvallen :) självklart kommer jag jobba i Skistarshop (snötorget)!

Jag är en hälsingegrabb på 19 år. Känner på mig att det kommer bli en kung vinter!

Cya in work/slope/afterski!

Säsongare Sälen 11/12
Jag fick besked om jobb i onsdags och detta kommer bli min första säsong i Lindvallen :) självklart kommer jag jobba i Skistarshop (snötorget)!

Jag är en hälsingegrabb på 19 år. Känner på mig att det kommer bli en kung vinter!

Cya in work/slope/afterski!

Säsongare Sälen 11/12
Ska jobba som kock på Snögubben i Lindvallen. Är 21 år gammal och gör första säsongen i Sälen, var i Trysil förra vintern. Nån mer som ska jobba för Lindvallenrestauranger?

Nån som vet nån bra sajt där man kan leta efter boende? Jag vet att vi kommer bli erbjudna personalboende men vi kommer förmodligen behöva dela rum och det är jag inte så sugen på när flickvännen ska jobba i Kläppen så därför skulle jag gärna hitta nåt annat.

Råtaggad för vintersäsongen! Vet mycket bra folk som ska upp så det kommer bli grymt!

Tillbaka
Topp