Scott Scale 30

Mattias-ski

Ny medlem
Scott Scale 30
Hej,

Jag hade tänkt börja cykla mountainbike på motionsnivå, först hade jag tänkt att lägga ut kanske 8000:- men nu har jag blivit så enormt sugen på Scott Scale 30.
Är det någon som har någon erfarenhet av den hojen? Är det bra kvalitet? Den måste ju duga mer än utmärkt som nybörjarhoj på stigar o så!!? Går den att utvecklas med om man vill åka mer extremt i framtiden?
Mattias

Scott Scale 30
Skulle nog säga att det är lite mer än en nybörjarhoj. För Scale med låga siffror får du betala mycket för den feta ramen. Det går att hitta betydligt billigare cyklar med bättre komponenter än Scale. Kolla t ex på Commencal, Kona och Canyon. Det är bra cyklar till bra priser, perfekta nybörjarhojar.

För dina ändamål är det att slänga pengarna i sjön för att få en fet ram som du förmodligen inte kommer utnyttja till max. Skulle nog säga att du kan åka rätt extremt på den. Skulle inte rekommendera en kolfiber-ram till en nybörjare heller. Kolfiber tål inte samma belastningar och är känsligare för stötar. Som nybörjar vurpar man garanterat (bör göra lite grann iallafall, hur ska man annars lära sig) och då är ju risken att du helt enkelt kommer knäcka ramen.

Du har rätt i att Scale väcker att otroligt ha-begär. Dom är satans feta.

Scott Scale 30
finns det ngn svensk återförsäljare av canyon? verkar vara ett vettigt alternativ till de vanligaste märkena som finns i sverige.

Scott Scale 30
Jag tror att det köpa över nätet som gäller. Dom ser också till att du får rätt size på hojen om jag inte minns fel.

Tillbaka
Topp