Scratch BC vänster, höger?

free_fall

Aktiv medlem
Fick hem mina Scratch BC idag från Sport Conrad.. då var det en lapp på varje skida men L på en o R på andra. Är det nån som vet om det bara är designen på skidorna som e höger o vänster. Lapparna satt nämligen tvärt emot..?

det har inget med designen att göra. det sitter så för att du ska ha den högra på höge ro vänstra på vänster om du har olika varje gång slits typ kanterna snabbare:P
åkte i Öfs slalom klubb ett år dom sa nåt om nå sånt där:P

free_fall; du kan vara helt lugn, det är bara "sie germans" som har som grej att göra så... Jag beställde också ett par Scratch BC, dock längden kortare. Döm om min (och min pappas) förvåning när vi packar upp dom och ser de två små vita lapparna ovanför bindningarna. Som tur är så ser man ju på den röda fläcken längst upp vilken som är höger och man kunde andas ut igen...

Eftersom busmissen även fick det på sina Gotama så är det ju inte ett fenomen för våra skidor, utan även för andra modeller och märken. Någon får väl mail dem och fråga varför de klistrar som de gör.

Hur som helst så rättade jag till mina små klistermärken och satte dem på rätt skida, ifall jag skulle behöva det ngn dag, om jag inte orkar kolla på den vita gubben, eller titta på fläcken dvs...
Så ni som hamnar bredvid en kille i liften med ett par Scratch BC med Sport-Conrad-klistermärken som mot all förmodan sitter på rätt skida och som har vit hjälm och vita goggles, då är det jag!!! Då får ni gärna säga hej eller nått. Det blir så mycket roligare i liften då!

Fördelen med att ha en v och en h är att om man är lat(eller ambitiös) kan vässa innerkanterna. Alltså höger kant på vänsterskidan och vice versa. Eftersom jag inte vässar innerkanterna så brukar jag variera typ mitt på dan för att få en fräschare innerkant.

Jag hade likadana klisterlappar på mina Rossi Bandit B2 som damp ner från conrad för några veckor sen... Undrade åxå vad det skulle vara bra för...

Haha, samma här. Fick mina Seth idag från conrad. Blev minst sagt inte förvånad att klisterlapparna satt fel, givetvis har jag placerat dom rätt igen (eftersom motiven blir väldigt konstiga annars..)

Det är ju ingen skillnad på skidorna men däremot så har dom väll satt på klisterlappar på alla skidor med olika design så dom inte ska strula bort dom på lagret eller skicka två svarta BC`s eller vad det nu är för skida man köpt som har två olika designer.

Men varför, varför sätter de fel? Links och Recht är vänster/left och höger/right på tyska så det kan det itne vara... Kan det vara ngt med monteringen av bindningarna?

Dallan, ditt resonemang är ju jäkligt logiskt, och om jag hade haft butik hade jag gjort ngt liknande som S-C om modellen hade assymetrisk design, men det förklarar inte varför de sätter lapparna på fel sida på vart enda jävla par som dom skickar iväg!?! Om ingen kommer på anledningen så mailar jag ikväll eller imorgon!

Skidor är PAR. Kollar ni era lagg så har dom samma serienummer. Annars är något fel! Dom sätter på lapparna som reklam och sedan så står det bara L och R på dom av tidigare nämnda skäl. -Att det finns folk som föredrar att ha en höger och en vänsterskida.

Tack som fan! Nu vet jag vad de va :P Skönt att andra fått samma sak. Kändes riktigt konstigt men så är dem ju tyskar.. haha!
Då kör jag på designen så det så! Kommer man nog orka hålla reda på i liften.. haha.. Tack för hjälpen! :)

Jag tycker ngn ska maila Conrad och fråga :) Sen verkar Scratch BC vara helt slut där oxå. Ni hade tur ni som hann beställa era ex.

Mm tror på Dustbin_Dan`s teori, sen är det ju så att dom som jobbar conrads lager som jag antar är väldigt väldigt stort (har iofs ingen aning igentligen men men).

Tack vare det så lär det va lirare där som inte åker skidor, vanliga hederliga lagerarbetare som har många modeller att hålla reda på och kanske inte äns är insatta i skidåkning och ser knappt skillnad på en gotama och en scratch BC.
Plus att dom kanske har mycket extra folk osv, men det är en teori kan ha helt fel vilket är ganska vanligt när man bara antar :D

fick svar idag, så här skrev de:

Hello,

this is just a sticker to mark the left and right ski. You can change it, if
you want.

Best regards

i.A. Stephan Jung

mm det var lika på mina fs! där står det att jag ska ha varningstejpen på höger fot men ingen annan har så!

jag hade inga lappar på mina Karma? men det kanske inte är så lätt att sätta klibber på sandpapper =)

de jag menade var det dubstin dan sa men jag e inte lika bra på att förklara

Haha vad krångligt, inte för att det spelar så stor roll villken skida man har, jag har ialafall sattit på 2 klibbor på mina skis så jag känner igen H och V.

Tillbaka
Topp