Serre Chevalier 08/09

Lizzarazu

Ny medlem
Serre Chevalier 08/09
Har fått ett jobberbjudande i Serre Chevalier till vintern men vet inte om jag ska ta det eller ej. Vet inte så mkt om stället och skulle vara tacksam om ngn kan ge mig lite info om hur det är att säsonga där. Kanske ngn annan som ska säsonga där i vinter?

Senast ändrad:
Serre Chevalier 08/09
Vet inte riktigt hur det är som säsongare, men stället är i alla fall väldigt nice om man har tur med vädret.
Serre har ju någon slags mikro-klimat-zon vilket innebär att när det dumpar, så dumpar det rejält. Å andra sidan har de ca 300 soldagar per år, så det är ju inte så ofta snön kommer..
Jag tror säsongen ser lite olika ut beroende på vilken by man bor/jobbar i. En del mindre byar är nog förhållandevis sömniga, medan de andra kan ha ganska bra drag.. Fördelen är väl att man kan välja det som passar en själv bäst!

Är nog en hop människor på Freeride som har varit där i omgångar så du får säkert fler tips av dem..

Lycka till!

Serre Chevalier 08/09
Har inte gjort sässong, men var där i vintras, är ett underbart ställe, och vädret är kanon=) ja skulle lätt ta en sässong där, de större byarna är det mer drag i som sagt, men det går jätte fort att ta sig mellan dem, både med buss och skidor=) ja hade världens resa, kör!!

Tillbaka
Topp