Seth chargar i Haines

Seth chargar i Haines
Snuskig åkning!!!!!!!!!!!!
Fast såg inte speciellt svårt åt, var väl mer sköna linjer även om seth är jävligt duktig och den frontflippen satt som smäck!

Seth chargar i Haines
Nej det är ju inte så svårt med 15+ dropp och dylikt :)

Förövrigt mycket bra kvalitet från VIO'n, nog dax att införskaffa en.

Seth chargar i Haines
Snitsigt... underbar inledning med flippen

Men jag måste säga Dana Flahr är snäppet närmre att få mig att kissa på mig i det här klippet:

1:35 jesus!

Seth chargar i Haines
FF sa:

Men jag måste säga Dana Flahr är snäppet närmre att få mig att kissa på mig i det här klippet:

Mer action än finess i det klippet! Men det var en del roliga formationer ha körde på, rätt knixigt.

Men jag måste säga att det är ett oerhört konstigt val av skidor, Huge Trouble istället för XXL i Alaska skulle iaf inte vara mitt val.

Seth chargar i Haines
Var det verkligen något 15m dropp med där förutom frontflipen?
Dana Flahråken såg däremot lite knivigare ut, grymma!

Seth chargar i Haines
1:24 är förmodligen det, de andra ligger väl ett par meter under dock. Frontflippen är riktigt stor, skulle inte förvåna mig om den är 20+-, dock något svårt att se i POV.

Seth chargar i Haines
Jag vill inte förringa seths prestation såklart, han gör det han brukar göra och han gör det jävligt bra.

Men jag tyckte Dana hade ett spännande sätt att köra med snygga ihoplänkningar av spines. Helt enkelt en jävla känsla enl mig..

Seth chargar i Haines
Dana Flahr lär nog bli rätt stor, TGR verkar pusha honom rätt bra. Fan va kul de är med snö :)

Fast Seth är ju kungen såklart. Jag gillar intervjun med honom i Vertikal för några nummer sen. Verkar vara rätt avslappnad minst sagt

Senast ändrad:
Seth chargar i Haines
Nojlas sa:
Utter: POV? VIO?
Hittar du på egna grejjer eller är det jag som är lite efter? :P
Haha, du som är legitimerad prylbög borde ju kunna sånt här :D

POV= Point Of View, det vill säga hjälmkamera.
VIO= www.vio-pov.com, den kameran dom använder sig av.

Seth chargar i Haines
Utter sa:
FF sa:

Mer action än finess i det klippet! Men det var en del roliga formationer ha körde på, rätt knixigt.

Men jag måste säga att det är ett oerhört konstigt val av skidor, Huge Trouble istället för XXL i Alaska skulle iaf inte vara mitt val.
Brukar också fundera på det där med skidval ibland. Sage bränner ju på rätt bra i Alaska med ett par Scratch BC (den där gula modellen). Känns inte som skidan jag skulle valt direkt. Men åandra sidan är ju Sage lite bättre än mig på att åka. Sen åker man ju ioförsig skidor med själen och inte utrustningen.

Seth chargar i Haines
evil sa:
Utter sa:
FF sa:

Brukar också fundera på det där med skidval ibland. Sage bränner ju på rätt bra i Alaska med ett par Scratch BC (den där gula modellen). Känns inte som skidan jag skulle valt direkt. Men åandra sidan är ju Sage lite bättre än mig på att åka. Sen åker man ju ioförsig skidor med själen och inte utrustningen.
Min själ flyter lite för dåligt, så jag försöker köra på mina 114 när det är stora berg och puder... :)

Seth chargar i Haines
Utter sa:
Nojlas sa:
Utter: POV? VIO?
Hittar du på egna grejjer eller är det jag som är lite efter? :P
Haha, du som är legitimerad prylbög borde ju kunna sånt här :D

POV= Point Of View, det vill säga hjälmkamera.
VIO= www.vio-pov.com, den kameran dom använder sig av.
Ehum. Jassåå såååån VIO. Jaaajaa. Jo men det hade jag ju koll på. Stenkoll!

Blev sjukt åksugen av de klippen BTW. En vecka med helikopter i Alaska nu hade inte suttit fel...

Seth chargar i Haines
Dana Flahrs andra klipp från AK är ju inte så dummt det heller. Herrejösses redan från början när han kör igenom sin egen 'slough'.

Ang. de där tändstickorna han har på fötterna ser de inte ut att vara bredare än 90mm. Är det för att få mer puderkännsla på film och bilder mån tro? 130 under foten gör ju onekligen att man lyfter en del ovanför det efterlängtade pudret.

Senast ändrad:
Seth chargar i Haines
Utter sa:
Nej det är ju inte så svårt med 15+ dropp och dylikt :)

Förövrigt mycket bra kvalitet från VIO'n, nog dax att införskaffa en.
Kan säga att kvaliteten i VIOn är inte särskilt bra. En kompis (karln här på freeride) köpte en sådan hade med den ut ca en gång och skickade tillbaka den efteråt. Riktigt smidig och lätt på alla sätt och vis.. skärpan var oxå helt sjuk..synd bara att den satt typ 30cm bort och inga möjligheter till att ställa om det som vi fann iaf. Gör dom den bättre till nästa säsong så tror jag att jag kommer slå till på en sådan jag med. Sjukt ballt och kunna se sina åk efter säsongen och minnas hur allt kändes :P

Seth chargar i Haines
FF sa:

Gissar att jag inte är ensam om att hänga en del på TGR men jag tänkte precis på det klippet också. Spines med pillows på är dubbel lycka! :D

Seth chargar i Haines
AKvS sa:
Dana Flahrs andra klipp från AK är ju inte så dummt det heller. Herrejösses redan från början när han kör igenom sin egen 'slough'.

Ang. de där tändstickorna han har på fötterna ser de inte ut att vara bredare än 90mm. Är det för att få mer puderkännsla på film och bilder mån tro? 130 under foten gör ju onekligen att man lyfter en del ovanför det efterlängtade pudret.

Han har ett par Huge Trouble under fötterna, 115mm midja tror jag bestämt.

Seth chargar i Haines
Finns det inte något billigare alternativ än den där VIO POV1?

Har kollat på egay och det finns lite kinesvarianter, men jag vet inte om man vågar satsa på det...

Seth chargar i Haines
Det enda alternativet som funkar bra är att köpa en lös bulletcam och koppla till en vanlig videokamera. Men det blir ju bara billigare om du redan har videokameran eller satsar på dålig kvalitet och köper en halvkass.

Tillbaka
Topp