Shiftys (i snurrar såklart)

eHogstrom

Aktiv medlem
YO! Hur bakar jag in shifty i snurrar?
Jag får det mest och se överansträngt ut. Om jag ska försöka mig på en shifty5 så kör jag rotationen som en 3a och vrider sedan runt sista varvet med kroppen men det blir bara fel säger polare (då jag inte har något klipp på det).

Hur skall jag göra?

Senast ändrad:
kan själv inte men skulle jag tästa shifty5 skulle jag tänka 3a, sen late 180. Nått sånt.
Måste ju också se bättre ut i stora hopp då det inte ser lika panikaktigt ut

Personligen så snurrar jag som vanligt men lägger in först en vänstertwist och sen en högertwist där jag lämnar kvar skidorna i den yttre positionen tills jag ska landa. Snurrar vänster.

lås knäna åt de hållet du intre snurrar åt.. alltså börja på 3or, de är lättast

kör 180, lås knäna åt höger (om du snurrar vänster), fortsätt snurren med överkroppen och sen när du ser landningen släpper du efter knäna och låter benen rotera runt resten av snurren också.

så tänker jag iallafall.. 5or är svårare att få till, så börja och lär dig bra 3or me shifty så kommer 5an komma av sig själv tillslut :)

jeppenator sa:
lås knäna åt de hållet du intre snurrar åt.. alltså börja på 3or, de är lättast

kör 180, lås knäna åt höger (om du snurrar vänster), fortsätt snurren med överkroppen och sen när du ser landningen släpper du efter knäna och låter benen rotera runt resten av snurren också.

så tänker jag iallafall.. 5or är svårare att få till, så börja och lär dig bra 3or me shifty så kommer 5an komma av sig själv tillslut :)
Jag tycker 5 är lättare jag :D Blir mer flow i de!

Jag gör som jeppenator, men kör typ 270, låser samt vrider knäna åt motsatt snurrhåll, sen håller jag kvar tills jag känner att jag ska landa..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp