Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja du bra fråga. Men är man bara där en helg och inte har så mycket tid är flyget mest tidseffektivt. Buss från Kiruna funkar ju bra också istället för att hyra en bil.BajenMatte sa:Skynda, skynda! Flyga upp+bil+helikopter. Vart är världen på väg? Och vintern? POW!
Gillar faktiskt tåget men (1) har tyvärr ett jobb som man inte kan göra på distans och (2) lite långtråkigt om jag nu måste åka upp helt själv...BajenMatte sa:Tjaba!
Eftersom jag skall till Gränsen själv om ett par veckor så är svaret rätt så enkelt.
Jag åker tåg. Tar lite tid men eftersom man sover på tåget och även kan jobba (om man måste) så är det inte så väldigt kostsamt (i tid). Så slipper man transfern från Kiruna och flygplatsjox etc också. I stället sitter jag med polarn och dricker lite vin och umgås och har det lite soft på tåget.
Jag går på tur (kombinerat med lite lift) i stället för helikopter.
Jag antar att dessa två enkla val gör att jag sparar så mycket pengar att jag gott och väl har råd att vara ledig nån dag extra. Men helt ärligt är inte pengar en begränsande faktor.
Men jag förstår dig, man vill hinna åka skidor och har inte så mycket tid över. Dock är det farligt både för en själv och vår planet med all stress.
Visst har jag också flugit till skidåkning, men just till gränsen funkar ju tåget fint.
Hare gött v20!