Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe!

Jag vill ta upp en form av skägg som ännu inte nämnts: lavinskägg.

I lavinbranchen har skägg sedan länge varit ett mycket omtyckt attribut. Desto hårigare, desto större lavinexpert. Jag ger några exempel:

adams.jpeg

Ed Adams, Ph D i snö och laviner. Forskar kring förändringar i microstrukturen i snö och is.

dent.jpeg

Jim Dent, som doktorerat i snömekanik och studerat snö i över 20 år.

ian_mccammon_sm.jpg

Ian McCammon, Ph D, arbetar med snöstabilitet vid universitetet i Utah.

Och så den stora mästaren:
commencebombing.jpeg

Mannen längst bort i bilden, med dynamiten, är Doug Fesler, en av de största inom lavinvärlden och med ett skägg av rang! (Tyvärr så finns det inte så många bilder på Doug på nätet så ni får hålla till godo med denna).

Det är bara att inse, med den högst sporadiska och fläckvisa skäggväxten jag själv har, så kommer det att ta en evighet innan jag är en lavinexpert.

Åh, lavinskägget, hur kunde jag missat det? Top of the line! Har ett helt lass bilder hemma från div skidresor på pojkar/karlar/män som just dragit ett hett puderåk o mesta snön som fastnat på kroppen sitter på ansiktet. PÅ ansiket, i skägget alltså. :)

I Tyskland vet man hur man gör med mustascher! En tysk prisutdelning:
kaiserb.jpg

Om jag hypotetisk skulle ansluta mig i tävlingen och även använda mina Tyrolertillbehör, skulle detta kunns ge pluspoäng?

- C

chrtur sa:
Om jag hypotetisk skulle ansluta mig i tävlingen och även använda mina Tyrolertillbehör, skulle detta kunns ge pluspoäng?

- C
Tycker jag absolut. Det är ju helheten som gör mannen och skägget!

Jag är Mycket mycket mycket Glad för alla bidrag till denna spektakulära tävling och galenskap!!!!

Är personligen mycket spänd på hur detta kommer sluta. Kommer ju aldrig kunna mäta mig med storheter som Mad-Mike, som redan har en helt klart fullgod ansiktsbehåring.

Rakade mig senast häromdagen tom, för ett säsonsskägg ska ju vara ett säsongsskägg. För mig betyder det renrakad den 1 dec för att sedan odla som en tok till 1 april. Men inte ens då kommer mitt skägg att se mycket ut för världen.

Trots mitt goda arv med endast skäggiga män på min fars sida, så har jag ännu inte kommit in i min rejäla skäggfas. Tilläggas i detta sammanhang ska väl att jag aldrig skådat min far utan skägg, det har inte heller min 6 år äldre bror. Dvs han kommer att vara skägg så länge han lever.

Jag kommer däremot satsa 100 % på livsstilen skägg. För skägg är inte ett ansiktsattribut för mig, det är som sagt en livsstil. En livsstil som är tillbakalutad. Det gäller att ta dagen som den kommer. Man kan inte planera saker i förväg, det är ju ren galenskap. Man måste ta det lugnt. Skäggattityden likar mycket den som finns på jamaica, skägg och jamaica går liksom hand i hand. Naturligtvis kan denna livsstil bli bättre om man är egen. Därför är väl tyrolertillbehör en ytterst bra accesoar för den som vill leva som ett skägg.

Så, för mig är det inte stråna som räknas, det är livet. Livet som ett skägg. Men frågan är, hur bedömmer man detta? Kan man verkligen tävla i livsstilen skägg? Kan man inte bara leva det? Känns för mig absurt att kalla detta en tävling, för som skägg vill man väl inte tävla? Är detta inte ett spår i fel riktning?

Vi borde helt enkelt bara bli ett glatt skäggkollektiv, tävling är för världsliga människor...

jag tängkte på att skaffa en hitler-mush hm elr inte XD

oliverdelin sa:
jag tängkte på att skaffa en hitler-mush hm elr inte XD
Lunarstormsgenerationens tredje inlägg. Skywalker1976 all respekt till dig, men de borde låta denna tråden vara. De är uppbarligen inte skägg och hör därför inte till skäggkollektivet.

Senast ändrad:
Som Skägg mästare i hela Pite!! så vill jag tala om att jag håller med om att det inte borde kallas för tävling!! men det är bara kul att alla dessa goa grabbar kan träffas och bedömma och beundra varandras skäggväxt i vår!!!

Livsstilen är ju som tidigare skribent har uttryck så väl!! att ta dagen som den kommer och se till att ha det så bra det går!!! och inte fokusera på problemen utan se möjligheterna!!

//El-Skäggo Grande Perro Gordo!!!

Alla tips om filmer och litteratur (engelsk som svensk) som handlar om skägg ombedes skickas till min FR-mail.
Ska försöka sammanställa ett web-bibliotek för legender, blivande skäggon och för andra intresserade.
Så maila, maila, maila...
FYLL PÅ SKÄGGBIBLIOTEKET!!!

SKÄGG!

ozthojvel sa:
Rakade mig senast häromdagen tom, för ett säsonsskägg ska ju vara ett säsongsskägg. För mig betyder det renrakad den 1 dec för att sedan odla som en tok till 1 april. Men inte ens då kommer mitt skägg att se mycket ut för världen.
Det låter som ett bra förhållningssätt! När jag startar min säsong skall jag nog börja spara, jag kommer iaf. definitivt låta allt vad rakhyvlar och rakapparater vara under veckorna i Funäsdalen... Kan nog tänka mig att lite behåring värmer gott i den bistra januarikylan!

Håller även med dig om tävlingsmomentet, det är en livstil att ha skägg, ingen tävling... (Eller är det bara för att vi är så pass unga att vi är dömda att hamna på efterkälken?)

finns det nått piller man kan ta så det börjar växa skägg istället för fjun, ja menar man vill juh va me i tävlingen. Lr de kanske ses som doping^^

eZbjorn sa:
finns det nått piller man kan ta så det börjar växa skägg istället för fjun, ja menar man vill juh va me i tävlingen. Lr de kanske ses som doping^^
läs:

Av: esc Online | Idag 13:34 Redigera Citera

Även jag har ytterst gles skäggväxt. Jag har tidigare sökt efter tips och olika former av hjälpmedel för att berika antalet hårsäckar i ansiktet. Det enda som framkommit är KÄKA B-VITAMIN! Det är bra för hårväxten/naglar och inte dåligt för något(om man inte är kvinna och stör sig på extra hårväxt)

Fler tips mottages hjärtligt!

Av: esc Online | Idag 13:42 Redigera Citera

http://huden.nu/fragor/skaggvaxt/#fraga1870

Var tvungen att googla på området och hoppet verkar ute för oss med fel gener...

Som sagt, vi får hålla tillgodo med det vi har, eller om möjligt försöka stimulera blodtillförseln i kinder/önskade platser och hoppas på det bästa.

esc sa:
Även jag har ytterst gles skäggväxt. Jag har tidigare sökt efter tips och olika former av hjälpmedel för att berika antalet hårsäckar i ansiktet. Det enda som framkommit är KÄKA B-VITAMIN! Det är bra för hårväxten/naglar och inte dåligt för något(om man inte är kvinna och stör sig på extra hårväxt)

Fler tips mottages hjärtligt!
Mycket öl är bra för skäggväxten.
För övrigt är öl bra för det mesta, bästa läkemedlet som finns

Snubben med helskägg och sjutton kilo TNT i näven var nog den bästa bilden jag sett på freeride. Eller nästan iallafall.

Själv är jag alldeles för nyrakad för tillfället. Bättre när man säsongar och rakar sig ungefär aldrig gånger i månaden. Då blir det bra

Men såhär då, om vi knackar igång en damklass också!?

Vi vill ju att ALLA ska känna sig precis lika varmt välkomna i skäggemenskapen.

Efter att ha uppdaterat mig på tråden i afton tycker jag mig känna att det kliar lite på hakan, nästan så att det börjar kännas lite strävt. Är full av tillförsikt inför mitt skäggodlande, det kommer bli en bra vinter med mycket is och snö i ansiktet!

Skägg it magistern.

Jag måste berömma Emser för att lägga in bilderna. Att man kan rösta bort en regering med en man med ett så Underbart och tjusigt skägg som paggan (leif pagrotsky) även om man inte alltid gillar deras politik så måste man ge cred till ett sådant praktexemplar!!

Mer skägg i riksdagen.

Var det en tillfällighet att han blev KULTURminister!!???

NEJ, skägg är kultur, persson har sagt sitt.

så moppemuch räknas inte som giltigt skägg i denna tävling:( enda kategorin jag skulle kunna ta hem.. HAHA

Faan vad roligt. jag som alltid sett upp till kaxs skägg. nu har jag min chans att se lika cool ut! tack!

Länkat knas eller bara jag som inte kan se dina troligtvis väldigt fina bilder?

Bara 8 dagar kvar till: Den Sista Rakningen

skägg

Edit: Nu kom dom fram, förlåt att jag tvivlade.

Senast ändrad:
Haha, fan, är det bara jag som ryser vid tanken på alla skäggiga troll som kommer åka i backen och samla istappar i den grova ansiktsbehåringen!?

Lite lagom långt stubb, JA! Skägg med "krulliga kinder"? NEJ. :P Men för all del, så länge ni själva är nöjda med det så önskar jag er lycka till och skickar en hälsning till alla drabbade flickvänner!

/AnnA

Vad menar du med "drabbade flickvänner"? Behöver jag nämna frasen Muff Tickler igen? En stubb river, krulliga kinder smeker.

Hoppas du kom till klarhet, O du Vilsne.

Äntligen ett inlägg där småknattarna inte kan lägga sig i! Brutalt fint. Klart man ska gå med i klubben! Men vill ni ha före/efter bilder då eller? Roligast skulle vara om alla sparade och sen tog ett kort 1 april för att sen raka en sjukt fin musche och lägga upp bild på också. Har erfarenhet från St Anton och Funkys årliga mustasch-tävling som ligger någonstans under säsongen, helt otroligt kul. Ujuj vad folk gick in för det.

Kul att det finns sååååå många levande skägg och ni som kommer att leva skägg.
Hahaha =)

Skägg på er!

ÄR DET SÅ HÄR MAN SKA SE UT?

dobner%20lg.JPG

eller är det så här...

Willi%20Preuss%20klein.jpg

Skägg var det här! Klart bakåt!!!

Grym tävling, synd bara att det är lite dåligt med skägg som 14åring =P

Om någon, någon därute lyckas med det här under säsongen, ja då ska jag kyssa era fötter och hylla er upp över skyarna!

promoe_1148311124.jpg

va?

Du har ju inte ens varit på skägg-vm i tyskland.
Odla du vidare, du kommer nog inte ens få medalj i polisonggrenen, hepp.

Tillbaka
Topp