Skaljacka utan huva

LeRossignol

Ny medlem
Jag är på jakt efter en skaljacka där jag kan åka utan huva. Så tre alternativ är möjliga;

1. Det finns ingen huva
2. Huvan är löstagbar
3. Huvan går att fälla in i kragen (Tycker jag är bäst)

I övrigt skall den ha det som behövs för alpin skidåkning såsom snölås i handleder och midja, liftkortsficka och ventilation i ärmhålor.

Jag har letat länge utan att hitta. Tyvärr passar denna fråga i kategorin "mode" trots att det verkar vara fullständigt omodernt. Jag har frågat i många butiker, men alla har gått bet på mitt önskemål.

JohanSundstrom

Aktiv medlem
Arc’teryx Cassiar jacket verkar ha det du söker. Har för mig att det har varit på tal för inte allt för längesen!

LeRossignol

Ny medlem
Cassiar-jackan hade utgått.

Det finns en tråd som handlar om att ha huva på jackan eller ej. Men där har de en flitig argumentation vilket som är bäst. Intressant förvisso. Men jag har bestämt mig och vet vad jag vill ha. Det gäller bara att hitta den. Jag tycker det skulle vara väldigt märkligt om det inte fanns någonstans i hela världen

Jag tror den som kan hjälpa mig finns på detta forum.

Xavier

Aktiv medlem
Superdry Piste Rescue.

Annars är det Bergans Gjende, kanske inte världens sexigaste membran men avsevärt billigare istället. Dock saknas snölås och liftkortsficka. Har själv en Bergans Luster som huvan är bortplockad på och som har liftkortsficka men inget snölås. Den verkar dock ha utgått.

Cassiar finns kvar i svart i storlek S, M och L på Arcteryx officiella hemsida. Märkligt dock att Arcteryx verkar ha tagit bort alla modeller där huvan gick att vika in i kragen.

Teddo

Medlem
Cassiar-jackan hade utgått.
Sjukt sen på pucken, men den finns fortfarande i sortimentet:

Och även Fission:

Skulle kolla på Norrøna Røldal Gore-Tex Jacket
Körde med den förra vintern både i Japan, Sverige och Norge och den funkar för allt!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp