JL76 sa:
En skida som jag trodde skulle vara på testet var Atomics Access som är helt ny och mer vänder sig till "gemene man" iom att den är 100mm i midjan och billig, frågade varför den inte var med och de sa att hade haft leveransproblem, men jag har sett tester från förra säsongen på dem och conrad har den och i princip alla andra onlinesäljare. Hur kan alla andra än Atomic Sverige ha denna modell? Klart folk köper från conrad om distributören inte ens kan skaffa skidor till sig själv....
Saxat från annan tråd:
"Tack för ett ypperligt svar (som alltid)! Den längre skidan får jag bestämma mig för, men måste nog sova lite på om jag ska ha Katanan eller ej. Det lutar åt den, men är bara lite lite rädd för att den ska bli lite tåg-liknande. Va egentligen inne på Katanan innan skidtestarhelgen, men då dom inte hade med sig den och SideStash fanns så blev jag lite intresserad av den, lättpåverkad som man är!"
Där tappade Völkl en köpare... men han kanske ändå skulle ha köpt dem hos tysken? För alla skidor är slut i Sverige. Eller står de bara ute i butikerna? Och hur många butiker i landet har Katana i hyllorna? 10-15 st?
Förra året var jag jättesugen på att testa Elan Boomerang efter att ha läst nästan enbart bra om den. Elan hade inte med någon med motiveringen att de var slut, på fabriken också. Jag uttryckte min besvikelse och fick istället prova det mest relevanta de hade med, 999 i 177. Det vill säga inte relevant alls.
Efter att ha letat runt på nätet köpte jag Boomerang på utförsäljning i slutet av mars från staterna. Vad ska man göra?