Sketnaste sommar jobbet...

AWikman

Ny medlem
Hej allihopa vill bara höra om alla dåliga sommar jobb ni haft under sommarn nu...
Själv satt jag å montera ner bindnigar på vita blixten skidor flera dagar när det var som varmast
9000 SKRUVAR!!!
vad har ni gjort för trevligt?...

World Peace

klippt gräs :( fetaste backen asbrant med en bensin-gräsklippare som inte drar sig själv :( ouf

och för 900 per månad S:

Knegat i läderfabrik hela sommaren!

Tillverkat:
-25 000 Vattenmätarpackningar
-7 000 Gångjärn
-3 hyllor

Flyttat:
-1 000kg Jord
-1 200kg Betongrör
-Ett museum

Fått:
-rensa avlopp
-lära mig hur man maskar utan att det syns
-ont i ryggen
-dåligt betalt

Jag har jobbat på en kyrkogård, 85 kr/tim....
fick ihop 14000:- på fyra veckor.

Så ett råd till alla er är att söka jobb på en kyrkogård!
Alla kyrkogårdar har samma löner eftersom det går via svenska kyrkan!

Sorterat olika tidningars dödsannonser i bokstavsordning efter den dödes namn och sedan arkiverat dessa.

Sedan också jobbat på park- och gatuförvaltning och glassat runt på flakmoppe vilket är relativt lökigt.

Jag vet inte om jag har haft det så dåligt egentligen men jag har suttit/stått och demonterat Borriggar till LKAB´s gruva i kiruna.. Ett mindre rent jobb då det ligger ett x antal kilo lera och diverse andra substanser på alla prylarna..

sökte 11 sommarjobb, men fick i ca 90% av fallen tillbaka ett kuvert med text i stil med "vi tar i första hand in ansälldas släkt och kontakter" och eftersom min far jobbar åt kommunen som itne ger jobb, och min mor i Örebro, så har jag inga sådana kontakter.

Lösningen blev ett blaj-jobb på torpdalens servicehem, tack landstinget!!!

+
Man fick mycket nya kompisar, Ruth, Allan och Anna-Lisa är favoriterna

-
Ett riktigt skitjobb (och kiss)

45 kronor i timmen

jag ska starta en världsomspännande demonstration mot nepotism, är nån på den idén?

Jag har dragit spisar från en bana där färdigbyggda spisar rullar ut, till en annan bana där de går till förpackning, med hjälp utav en truck som man drar för hand.

90kr/timmen i 17dar
Ni som är skarpa med miniräknaren kläcker nog det där ganska lätt.

Till det har jag även fått:
Ont i ryggen
Sönderkörd häl (Trucken körde över min fot i princip)
Inte se dagsljus 9 timmar om dagen
En sjyst ISS-tröja
Höra skitdåliga låtar på radion

Bra grejer..

jag har styckat kött på en liten ICA butik i förorten för de får jag 89kr/h. helt ok facktist.
men skulle ha sugit om vädert inte ha varit som det ska på sommaren.

men de e soft att jobba mycket när man vet att för varje timme man jobbar så kan stanna lite länger tid i alperna och bara glida på sina sprillans nya mantra lagg ... :)

har jobbat/slappat som fastighetsskötare (underhållsansvarig)....byt lite lampor och klippt gräs. men mest åkt kring i bilen och lyssna på radio för 90kr/h. 11000 första månaden, efter skatt!

känn på den!

Vaktmästeriet i landstingshuset på Kungsholmen i 4 veckor. Asa skönt! Sortera och dela ut post 4 gånger om dagen till politikerna som sitter där. Det blir en hel del post kan jag säga. Fick också fixa med saker som hade gått sönder, dela ut papperskartonger med pirra till de som behövde, kasta skräp i massor mm.

Förra sommaren var jag bredbandstekniker :)
Jobbade 50 timmar i veckan, körde runt i stockholm och mekade mer lite routrar och grejer.
Fick ut cirkus 20laxar i månaden.

chillat på scandlines i dk o "delat ut" reklam till bilarna som står i kö till färjan, fast ble inte så mkt jobb eftersom det var dåligt väder, för då vi va inne o kolla tv o fick lön för det :) gott som fan

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp