Romme klarar man på ca 3 timmar, men jag åker inte dit på helgerna längre. Får en till två timmars relativt fin åkning på morgonen, sen är det smockfullt i backarna och fiken/restaurangerna. Råkade ut för det en dag mitt i veckan också, klev in i shopen och frågade om man kunde få veta i förväg om eventuella bokningar. Och det kan man, dom har info om "stor" respektive "liten" bussdag, mestadels skolor i mellansverige som lägger friluftsdagar där. Det är bara att ringa så får man den infon enligt personalen i shopen. När vi var där var det "stor" bussdag, ca sextio bussar med högstadieelever som kom vid 10-tiden, då blev det rock'n roll i backarna. Vi hade i alla fall en fin timme fram tills dess.
I Stockholm så lägger jag min "försäsongsträning" i Flottsbro innan resorna till fjällen. Två korta blå/röda nedfarter med helt ok lutning och en lite längre grön/blå familjebacke. Men här är det också de första två timmarna på morgonen som gäller om man ska få lite åkning utan trängsel.
Inte så upplyftande kanske, men "Man vänjer sig" som Kjell Höglund sjunger, även för en inflyttad jämtlänning som undertecknad.