skidbutiken.com

skidbutiken.com
Jag kollade upp lite om suksikauppa.com, dvs. den finska "versionen" av skidbutiken.com. Finnarna verkar tycka om dom och så det ska bara vara att handla. Dessutom är skidbutiken t.ex. 200EUR billigare på ett par Salomon XW Tornado än Conrad himself så det kan nog bli en beställning under vintern... =)

skidbutiken.com
Skidbutiken.com ny i Sverige men har funnits i finland hela förra säsongen dom är seriösa.
I finland kör dom tv-reklam på primetime före prison break osv.
Samma killar driver en skidanläggning utanför helsingfors med uthyrning o skishop.
kolla in http://serenaski.fi/page.php

skidbutiken.com
"Alla Skidbutiken.com:s produkter säljs så som de är. Bekanta dig noggrant med den detaljerade informationen som nämns i produktkorten. Produktkortet informerar bl.a. om produktens tillämpning, årsmodell samt teknisk information."

de där känns ju lite halvskumt lixom...
men man vet ju aldrig... vadå produktkort? har aldrig hört de förut?

skidbutiken.com
men de blir ändå inte superbilligt me bindningar sen asså...
äsch de e no ganska sekert...
priserna är med moms Mardiman.

skidbutiken.com
Jag beställde ett par skidor till morsan i söndags. Idag (onsdag) så hade paketet kommit till posten.

Så sidan e säker!

skidbutiken.com
okej! min polare beställde oxå för ett par dagar sen =) så det är lungt att beställa!;) men jag köpte ett par völkl ledge på intersport för ett par dagar sen ist;) hare!

skidbutiken.com
Oj, villken sida.
Nu kan conrad slänga sig i väggen och Hasse får byta citat. Nej men allvarligt, det var verkligen billiga priser. Dock märker man ju att skidpriserna pressas neråt även ute i butikerna nu.

Såg att någon sa att man behövde betala moms för att det var från Finland. Varför det?
Kan man då om man har släkt i Finland beställa till dom och komma undan?

Fast egentligen, var det så billigt?
Salomon Gun kostar 4665,00 kr utan bindning från sidan, vad går den på i Sverige?

Joho, det var det visst det. Bara den som var lite dyrare^^

Senast redigerad av en moderator:
skidbutiken.com
calle_n sa:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=naD+lmkPbQa%2FJi4ulTLLNA%3D%3D&Vkid=14687203&vad=Sportaff%E4rer+%26+Friluftsutrustning&var=

affären finns visst!!!
hörru vakna nu lite....skidbutiken.COM äre inte SE sen så finns sidan läs tråden !!!!!!

Senast ändrad:
skidbutiken.com
SMagnusson sa:
Melleeeeee sa:
jani, det är nog inte så bara att stämma ett företag som inte finns..
Nej men det polisen kan ju söka upp nummret och om det är fel måste dem väl kunna lösa det på ett & annat sätt.. annars stämmer man ju bara snuten
Du har ju då ingen aning om vad du pratar om, det går inte att spåra ett mobil nummer som du har sätt på csi, är det en bluffsida å är det troligtvis ett kontantkort och hur ska dom ta reda på vem ägarn till kontant kortet är om det inte är registrerat?

priser exclusive moms?

Senast ändrad:
skidbutiken.com
Följde denna trådmed spänning innan jag själv drog till med att beställa från skidbutiken.com.
Och ja, den var safe. Fick mina prylar som jag beställde. Betalade det som stod på siten.
Beställde 2 skidpaket. Några dagar senare var det nån som levererade vid dörren (tjejen tog imot prylarna). Synd bara att dom han höja priset innan jag han få tummen ur =)

skidbutiken.com
det varkar ju vara fettnajjs ska nog beställa där ifrån nästa gång det blir skidor :P

skidbutiken.com
Salomon X-Wing 10 + bindning Z10 06-07
3355,00 kr
(Ord. pris: 5606,00 kr)

Ha ! Ja köpte mina i butik strax innan påsk förra året för 3papp jämt.

Va bara det jag ville säga. :)

Senast ändrad:
skidbutiken.com
Jag har också köpt från sidan. Var till en början skeptisk, men en lyckad affär. Det tog dock två veckor att få dem, men det berodde inte på skidbutiken.com då postjävlagubben inte hittade min adress. så på kollihistorik på postens hemsida visade att skodorna varit på mååånga ställen.

Men till slut kom de fram efter att ha haft kontakt med någon svensk "anställd" eller liknande. Fick tom salomonhandskar och mössa för förseningen!

Rekommenderas!

skidbutiken.com
Jag beställde ett par K2 public enemy 07-08 och ett par rossignol scratch 120 07-08 bindningar förra säsongen från dom. Var faktiskt lite skeptisk också. Lite dum som man är så chansade jag. Men nu i efterhand är man glad:) Betalade 4390 kr och fick även då en skidbag, stavar och ett par spy brillor (inte de snyggast spy brillorna men dugar att vurpa sönder).

skidbutiken.com
garanterat säker sida. Deras låga priser beror på att det är ett finskt företag och det är finska priser i svenska kronor. Jag har beställt ett par Line anthem med bindning därifrån och jag har haft kontakt både via mail och telefon. Mycket trevliga killar som gav mig en bra deal på paketet:) //Japaner

skidbutiken.com
Hejsan!
Nu börjar jag bli lite förbannad! Jag kan förstå att leveranser blir försenade osv.
Men den MYCKET bristfälliga informationen på skidbutiken.com är inte okej.
Beställde i augusti och leveransdatumet har bara skjutits fram gång på gång utan nån form av ursäkt eller förklaring.
Jag ska inte åka förens i januari men alla andra stackare då? Många säsongare åker ju NU?
självklart har de inte svarat på mina mail heller.

sådär.. behövde skriva av mig lite bara.

skidbutiken.com
skidbutiken.com
iHammpus sa:
Gabbe88 sa:
iHammpus sa:
tråden är 3 år gammal! sidan har etablerat sig
Det spelar väl absolut ingen roll hur gammal tråden är? Finns det redan en tråd så är det bättre att använda den.
de jag menar är att det är konstaterat för ett bra tag sen att det är en seriös hemsida..
Att det är en seriös hemsida är jag medveten om.. var bara lite förbannad på deras bristande information..
Men Johan-d var vänlig nog att visa mig den rätta tråden för ämnet.

My bad!

skidbutiken.com
jag har hört många rykten från den här sidan jag känner en som inte fick sina skidor men en annan jag känner fick sina saker så jag vet inte vad jag ska säga om saken

skidbutiken.com
Det jag tror skidbutiken.com tjänar på är att de har butiker i flera länder.
Dock är dem inte billigast i alla lägen. Ingen fysisk butik=Mindre anställda vilket betyder att de KAN vara billigare vilket de oftast är.
I nuläget skulle jag ha valt skidbutiken.com då de befinner sig i Sverige. Sen kollade jag på Sport-Conrad och såg att deras pris för Salomon Suspect 2013 var ganska mycket billigare inkluderat med frakt (S-C ~3050kr och skidbutiken.com 4500kr).
Men men... Om det nu skulle visa sig att skidorna man har beställt från Sport-Conrad på något sätt var fel, skulle det bli krångligt.

Tack och hej leverpastej! ;)

Tillbaka
Topp