Skiddatabasen 06/07

Skiddatabasen 06/07
Att Line inte är med är väl inte så konstigt eller?? Dom har ju ingen agentur i Sverige eller Norge juh..

Skiddatabasen 06/07
Nu har vi fått i skidmodellerna från 4FRNT i skiddatabasen. Så nu innehåller databasen totalt 324 olika skidmodeller.

Skiddatabasen 06/07
80 meter? Vad jag hört och sett skall det vara runt 40m och det är vad som står också... Fast du kanske var ironisk... Dock verkar den vara rikigt grym, helt platt är den också!

Skiddatabasen 06/07
asså jag tänkte på en liten detalj som man kan tänka på till nästa gång, man kan ju bara se till att skriva när det är twintip eftersom man inte ser det på vissa modeller om man inte söker på freestyle liksom

Skiddatabasen 06/07
Nu har vi uppdaterad skiddatabasen med bland annat modeller från Rossignol och Zag. Totalt 332 skidmodeller!

Skiddatabasen 06/07
johan sa:
Vi kommer att fylla på skiddatabasen med fler märken som vill vara med. Här är statusen för de efterfrågade:
Rossginol - Kommer inom kort.
Liberty - Kommer inom kort.
Ninthward - Kommer eventuellt. (norska agenten är kontaktad, men inget svar)
eee..-har Rossignol bara 5 modeller?? tror minsann de har fler än så, bl a Mutix, men när kommer de att synas på sidan?

Skiddatabasen 06/07
Ganska fet dumt o inte ha me rossignol ?

rappa på lägg upp de fort

Skiddatabasen 06/07
Huga sa:
eee..-har Rossignol bara 5 modeller?? tror minsann de har fler än så, bl a Mutix, men när kommer de att synas på sidan?
Det är upp till skidmärkenas distributörer att lägga in modeller, inte Johan. Och dom lägger antagligen upp dom modeller som dom tycker är mest intressanta för Freerides läsare i stort. Tänk ett steg längre än ni hackar på Johan.

Skiddatabasen 06/07
Tycker stavfelen ska rättas till, och "mkt" istället för mycket som det står på endel låter inte lika seriöst enligt mig.
Visst förstår man men tycker inte freeride.se ska ha så här mycket fel i en och samma text:

Signatur modellen til JP Auclair og Julien Regnier. Denna skida är gjord enbart för backcountry freestyle. Den är mjukk,lätt( ultralite core) bred på mitten och lite sidecut, detta för att få en skida som är enklare att kontrollera switch. I tillägg sitter tailen 1 cm högre änn spetsen. En speciell skida för ett speciellt segment.

Senast ändrad:
Skiddatabasen 06/07
Wohoo! Snyggt jobbat Johan.

Undrar bara vem Ross Bandit B-Squad Pro riktar sig mot. 14.000 för ett par skidor inkl. bindning!?!?!? Man kan ju få en skida med egenvald skärning, flex och allt möjligt annat för betydligt mindre pengar...

Skiddatabasen 06/07
BigAir sa:
Tycker stavfelen ska rättas till, och "mkt" istället för mycket som det står på endel låter inte lika seriöst enligt mig.
Visst förstår man men tycker inte freeride.se ska ha så här mycket fel i en och samma text:

Signatur modellen til JP Auclair og Julien Regnier. Denna skida är gjord enbart för backcountry freestyle. Den är mjukk,lätt( ultralite core) bred på mitten och lite sidecut, detta för att få en skida som är enklare att kontrollera switch. I tillägg sitter tailen 1 cm högre änn spetsen. En speciell skida för ett speciellt segment.
Hade du läst lite tydligare tidigare hade du sett att det är leverantörernas egna beskrivningar, alltså inte Johan. Och jag tror inte han är speciellt intresserad av att rättstavca 290 skidmodellsbeskrivningar.

Skiddatabasen 06/07
Varför är det inte med fler "bra pistskidor" i skiddatabasen som exemplevis rossignol 9s TI? UNdrar även varför inte Völkels modeller AC3 och AC4 (årets modeller) inte är med i databasen...

Skiddatabasen 06/07
En modell som har vuxit rejält från att bara riktat in sig till medel och därunder som nu har vuxit och blivit riktigt bra är Tecno Pros skida xt 500.
http://image.erento.com/42516/3006522_2.jpg

Jag har kört med dem i vinter och tycker att de är riktigt roliga att köra med!
Även vinnare av åkaskidors test av pistskidor!

Skiddatabasen 06/07
jag skulle vilja ha in dynastars speed course skidor och deras skicross pro för det är ju dom bästa pistmanglarna som finns

ha d

Skiddatabasen 06/07
Varför x märke och x skida inte är med har redan klargjorts. Så sök igenom tråden innan Ni postar en ny fråga.
Glisseur sa:
Det är upp till skidmärkenas distributörer att lägga in modeller, inte Johan. Och dom lägger antagligen upp dom modeller som dom tycker är mest intressanta för Freerides läsare i stort. Tänk ett steg längre än ni hackar på Johan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp