Skidfilm=Porrfilm?

Skidfilm=Porrfilm?
Märkligt hur ett så bra inlägg kan få så lite respons, förrutom de sedvanliga "Klockrent!!!" "Ha ha kul inlägg :D" osv. Jag har många gånger själv funderat på om det inte skulle gå att göra en bra snöfilm med bra handling och bra action men utan att komma på något bra. Fördelen med porrfilm, avseende handling, är att man kan ha sex var som helst. Skidåkning kan bara utföras på snö. Dessutom är det svårt att sätta åkningen i ett sammanhang. Sex kan man ha när som helst med vem som helst men jag har svårt att tänka mej ett scenario där pizzabudet ringer på dörren och 45 sekunder senare pumpar fem personer puder på ett stort berg.
Om någon har bra förslag på en handling som kan passa till en skidfilm, dela med er.

Puss och kram till er alla!

Skidfilm=Porrfilm?
Det fanns en artikel i någon tidning som tog upp just detta samband tror det var sportguiden för ungefär något halvår sedan.

Mycket roande artikel!

Skidfilm=Porrfilm?
Hahaha.. klockrent är ett ord som har dykt upp ofta här ser jag, det kan ha nåt att göra med att det verkligen stämmer oxå ^^

Skidfilm=Porrfilm?
Paralell till "konstnärliga" filmer...

David Kvart´s film dream of life som var lite mer genomtänkt och annorlunda blev sågad av de som ville ha puderfrossa och branta åk....

De porrfilmsförsök med lite mer story brukar oftast bli sågade med motiveringen för lite och för tam "handling" (läs råknull)....

Är det en tillfällighet eller ser dessa individer på mer än en sorts porrfilm?

Skidfilm=Porrfilm?
Frågan är ju nu vad skidfilms industrin ska göra om några år för att locka tittare.

Tänk er om några år, då har alla filmbolad släppt rullar där killar gör dubbla snea volter, jamie piere har droppat 75 m o alaskaåkningen börjar se mer och mer lika dan ut. För att folk inte helt ska tappa intresset tror jag att man måste släppa porrliknelserna, dvs bara pumpa ut en massa råmaterial (knullande) och istället fixa nån form av story. Men story är svårt, därför känner jag att dokumentärstuket ligger mycket närmre till hands.

Vi får bara se ett fett hopp, ett fett trick, och om det vill sig väl för filmens skull, en fet jävla crash som sticker ut ur mängden.

Varför inte producera en film som visar vad jon och henke snackar om när de i bar överkropp bygger jättekickers ute i back-countryn? Eller om vilket sletet morgonhumör det visar sig att Tanner har? Eller lite inblick i vad Wester har för favvopålägg på mackan han tar i pausen under en urbanrailsession?

Jag ser fram emot årets och nästkommande två års filmer eftersom trickpåsarna har blivit lite annorlunda, men sen då? Nått nytt plz.

Vad gäller porrfilmsindustrin utvecklas den i den takt att den blir mer och mer accepterad och då släpps det mer och mer material från olika genres. Det gör att man kan välja om man för dagen är sugen på "inget snack, tuta o kör, o kör hårt som fan" eller nått lite mer mjukare alá playboy. Eller varför inte en härlig söndagsrulle me lite gammal hederlig sadism? Porrens vägar äro outgrundliga, vilket inte skidfilmens tycks vara.

Tack o hej

Skidfilm=Porrfilm?
Precis som "kulturfilmerna" får väl skidfilmerna utnyttja teknikutvecklingen.... och dessutom nischa sig ännu mer.... Vi har idag rena snowboardfilmer och bara big jump scener, varför int också rena snowbladefilmer?
Skulle det vara kul med en film enbart med drops ? Bakom kulisserna filmer där tanner hoppar om o om igen tills fotografen får den perfekta bilden? Finns det rena filmer med bara bordercrosstävlingar förresten?

Det är ju "uppetsande" med lite in o ut, jag menar pumpande, nej nu blev det fel igen, svängar utför snötäckta fjäll :)

Skidfilm=Porrfilm?
""vem sitter och runkar till en skidfilm? vilket antagligen är porrfilmens huvudsyfte.. annars är det fina jämförelser men ändå är det som att jämföra vänsterpartiet och moderaterna. same but different!
""
Ne man sitter inte och runkar till en skidfilm men de goa puderscenerna gör iaf att jag får likvärdig känsla som när jag har sex...så jämförelsen är itne helt kass :DDD

Angående utvecklingen av skidfilmer är det svårt att förutse vad som händer efter att man "maxat" tricklistan, filmningen och andra teknikrelaterade detaljer samt när "Skiing Mount Everest 29" har kommit ut...Vad finns då kvar att göra bättre, fetare, roligare?
Allt kommer till ett antiklimax och plötsligt tycker vi inte dessa saker är kul längre! Därför börjar vi med saker som varit "döda" länge. Tex: som att prata med farmor osv...
Sedan börjar folk tröttna på att prata med farmor, då klär man ut henne i rosa latexkläder så har man ökat på intresset en aning...Så kmr det fortsätta i all evighet, oavsett vad det handlar om. Allt går i cirklar. Varför lyssnar vi tex: inte längre på 80-tals pop? Och varför kmr utsvängda byxor tillbaka med jämna tidsintervall?

Senast ändrad:
Skidfilm=Porrfilm?
Bra inlägg... det stämmer faktiskt....
å det finns en stor likhet att man
trötnar att titta efter ungefär 20 min men filmen e 1h och 20min.....

Skidfilm=Porrfilm?
Uppskattar inlägget, men du glömde den viktigaste likheten!

Man tittar på porr för att stilla sin abstinens, men strax efter att man sett filmen känner man sig bara ännu mer otillfredsställd och sugen, och möjligen lite otillräcklig efter att ha sett proffsen "in action". Precis så är det med skidfilm också...

Skidfilm=Porrfilm?
Yutta sa:
Frågan är ju nu vad skidfilms industrin ska göra om några år för att locka tittare.

Tänk er om några år, då har alla filmbolad släppt rullar där killar gör dubbla snea volter, jamie piere har droppat 75 m o alaskaåkningen börjar se mer och mer lika dan ut. För att folk inte helt ska tappa intresset tror jag att man måste släppa porrliknelserna, dvs bara pumpa ut en massa råmaterial (knullande) och istället fixa nån form av story. Men story är svårt, därför känner jag att dokumentärstuket ligger mycket närmre till hands.

Vi får bara se ett fett hopp, ett fett trick, och om det vill sig väl för filmens skull, en fet jävla crash som sticker ut ur mängden.

Varför inte producera en film som visar vad jon och henke snackar om när de i bar överkropp bygger jättekickers ute i back-countryn? Eller om vilket sletet morgonhumör det visar sig att Tanner har? Eller lite inblick i vad Wester har för favvopålägg på mackan han tar i pausen under en urbanrailsession?

Jag ser fram emot årets och nästkommande två års filmer eftersom trickpåsarna har blivit lite annorlunda, men sen då? Nått nytt plz.

Vad gäller porrfilmsindustrin utvecklas den i den takt att den blir mer och mer accepterad och då släpps det mer och mer material från olika genres. Det gör att man kan välja om man för dagen är sugen på "inget snack, tuta o kör, o kör hårt som fan" eller nått lite mer mjukare alá playboy. Eller varför inte en härlig söndagsrulle me lite gammal hederlig sadism? Porrens vägar äro outgrundliga, vilket inte skidfilmens tycks vara.

Tack o hej
där lärde man sej nåt:D

Tillbaka
Topp