Skidfilm=Porrfilm?

Dustbin_Dan

Medlem
Skidfilm=Porrfilm?
Dags att höja nivån med lite vuxeninlägg!

Sitter och kollar igenom årets trailers för coola skidfilmer och jag kan fan inte släppa kopplingen till porrfilmer. Det är samma sak! Lite jämförelser:

* Oftast är det ingen eller lite handling men mycket action. När man försöker få till nån skid/porrfilm med handling så skiter det sig oftast. Ibland pga taskigt manus, men lika ofta pga taskiga skådisar. Dom kan åka skidor/kopulera men tyvärr inte agera.

* Aktörerna är fixstjärnor. Visst kan man jämföra tex Jon Olsson med låt mig se.... = Jenna Jameson! (ta det som en komplimang Jon! Vet du inte vem det är så är det en jättetrevlig blond flicka från Las Vegas)
Lite äldre jämförelse: Glen Plake = Traci Lords.
Dom säljer en massa filmer på fixstjärnans namn fast dom bara gör en kort sekvens på en hel rulle.

* Som tittare finns det olika dimensioner av tittande. Ibland vill man se en film där det händer saker som man aldrig själv skulle få uppleva! Exempel 60 metersdrop i Alaska = 4 silikonbabes med clownperuker i en gammal nazifästning. Detta är till som en slags överstimulering kopplat till ens fantasi.
Eller schysst puderåkning i Engelberg = Filmning av sexuell akt som man själv skulle kunna fixa med frugan. Detta ger inspiration och en slags "nujävlarärjagsugen" känsla.

* Dom är till för att stimulera nån slags apdel i lillhjärnan.

* Man vill inte se filmer där aktörerna är sämre än en själv.

* Det görs en jävla massa filmer.

* Nästan samma folk på alla filmer.

* Inte mycket banbrytande nya grepp! Vafan ska man hitta på numera för att få uppmärksamhet!

Skidfilm=Porrfilm?
det här är nog det mest klockrena inlägg hittils på freeride.nu. punkt.
och för att meddela alla andra lyrik-wannabes som tror att ni är roliga - det är ni inte. kaptenstofil (just det, du) - du är inte rolig.

Skidfilm=Porrfilm?
Finns en film som är producerad av MAX tror jag som heter "Bakhalt i Åre" De skulle du se Dan.. puder och porr i ett.. =)

Skidfilm=Porrfilm?
"(ta det som en komplimang Jon! Vet du inte vem det är så är det en jättetrevlig blond flicka från Las Vegas) "
hahahah, ja tror ingenting behöver tilläggas

Skidfilm=Porrfilm?
SÅ JÄVLA KLOCKRENT!!!!!!!!! :D:D:D Lätt de bästa inlägg som någonsin har funnits på hela freeride!!:P så jävla najsigt!!! :D

Skidfilm=Porrfilm?
Minns för några år sedan när Private var i Cham och spela in en porrfilm och om det inte var Hilding och Sulan som var brädåkarna i filmen. De fick visst förfrågan om de ville vara med i sexscenerna också, men tackade ödmjukast nej. Om jag minns rätt fick de dessutom tillbaka sina skidkläder i, vad ska man säga, "modifierat tillstånd", om ni förstår vad jag menar... Fyndigt inlägg, well done:)

Skidfilm=Porrfilm?
Japp var på lite dåligt humör förut.. 8-17 i en skolbänk lyssnade på hur svenska skolbarn är antagligen sämsta eleverna i hela världen ger en inte så mycket framtidshopp när man pluggar till lärare....
MEN efter detta eminenta inlägg är alla dåliga tankar borta nu går jag bara å jämför jon med jenna i huvet har inte kommit fram till någon favorit ännu men det kommer nog snart! :D
Nu blev jag dessutom partysugen!

Skidfilm=Porrfilm?
Jag har själv funderat på detta med att jämföra skidfilmer med porr... Men jag hade inte tänkt på alla dom punkterna som du Dustbin_Dan...
Tänkte mer att det är skit soft att ligga i sängen och avnjuta en bra skidfilm, lika mycket som en bra porrfilm.

Skidfilm=Porrfilm?
vem sitter och runkar till en skidfilm? vilket antagligen är porrfilmens huvudsyfte.. annars är det fina jämförelser men ändå är det som att jämföra vänsterpartiet och moderaterna. same but different!

Skidfilm=Porrfilm?
Att kombinera skidfilm med porrfilm är redan gjort.
MAX släppte den 4/1/2005 en rulle vid namn Ridskolan 3 - Skidskolan.

Story :
En sanslöst rolig film som ger dig både kåtslag och
skrattkramp! Du minns väl den omoraliska familjen
Bock? Nu är de tillbaka med nya ekonomiska problem.
Denna gång försöker sig galningarna på att driva en
skidskola! Så häng med Samuel. Berit. Mule. Drule. Dr.
R. Unk. nykomlingen Vaselina. Fröken Rydqvist och alla
de läckra....härmed lämnar jag läsaren till att själv ta reda på fortsättningen.

URL : http://www.maxs.se/

SE OCH LE

Skidfilm=Porrfilm?
Jag är nog inne på Gustavs linje. Ser man för mycket blir man lätt lite Off... Men ser man bra grejjor; Ja, då blir man ju både ... hrrrm ... kåt och inspirerad. (Nästan båda av skidfilm oxå!)

Vad som är bra eller inte är nog en *ganska* subjektiv värdering!

Skidfilm=Porrfilm?
Jag har bara kollat på FreeRads I-III och då både dreglar jag och börjar (nästan) ta mig på... hm... privatare delar... ;-)

Skidfilm=Porrfilm?
Håller med, klockren jämföreslse. MKt fyndigt måste jag säga =)
Vad ska man egentiligen göra för att bli banbryande inom skidfilmsindustrin/porrfilmsindustrin?
Tål att tänkas på.

Skidfilm=Porrfilm?
Kul inlägg.
Fast paralleller kan ju även dras till snowboard, skateboard och surfing osv.

"Aktörerna är fixstjärnor. Visst kan man jämföra tex Jon Olsson med låt mig se.... = Jenna Jameson! "

Tycker du Jon kör som en brud? Eller är han inte riktigt lika vass på skidor så att han kan jämföras med John Holmes prestationer? Hehe...

Skidfilm=Porrfilm?
"Den stora skillnaden är väl egentligen att det ena är accepterat och det andra inte" Vilket menar du då, beror på vem du frågar

Skidfilm=Porrfilm?
Hahaha! Naajs!
Det är nog de första inlägget jag läst som är såhär..va ska man säga, ovanligt(?) men ändå bara fått positiva "omdömen"..Det brukar jämt va nåra som skriver typ "fyfan va bra, hahahaha", och vissa skriver typ"Det här måste ju v de sämsta inlägget hittils.." elr nåt...

Aja, måste hålla med alla andra asså, de va no de bästa hittils!

En STOR 6:a!(av 5)

Skidfilm=Porrfilm?
Var inte så jävla nöjda! Om en snygg brud från Jackson Hole frågar om du ska med hem o kolla porr och det visar sig vara whitewaterkayakporr......vad gör du?

Skidfilm=Porrfilm?
Ja du, Blackriverpaint. Jag hade nog funnit situationen en aning genant, fått blossande kinder och börjat stamma... Man kan ju hamna i de mest besynnerliga situationer. :D

Skidfilm=Porrfilm?
Klockrent är det faktiskt på flera sätt!

Vi kan jämföra med alla hemmagjorda filmer som släpps på nätet på kändisar, som är "stulna", de kan spridas utan att de som är stjärnorna i filmen kan stoppa det, bara för att de som de utför på filmen inte är något verk i sig som kan skyddas av upphovsrätten. Att ha sex på film är alltså inget verk i sig, så om rörmokaren rotar i fel videolåda så är det bara tough luck, man kan anklaga honom för att stjäla det, men inte sprida det!

Samma borde gälla med skidfilm, det som utförs i filmen är inget verk i sig, hela filmen i sin längd är ett verk, men om du filmar dig själv, och någon stjäl din hemmagjorda film där du gör treor på bakgården så kan det spridas utan att du kan göra något åt det...

Det betyder alltså att själva handlingen är så simpel i sig att det räknas mer som att det bara är dokumenterat, det har ingen verkshöjd i sig.

Vore kul att se lite skidfilm med Paris Hilton stulet från stugan i Aspen, det blir nog näste grej. Eller?

Skidfilm=Porrfilm?
Måste nog vara forumets äldsta inlägg. Känns som att man har hört det där ett antal gånger tidigare. Kom med något nytt!!!

Skidfilm=Porrfilm?
Nigga say: like a glove eller en höna i nätet eller bollen i mål eller som ringen på fingret eller mössan på huvet eller en fisk på kroken eller som tänder i munnen eller som en kondom runt kulorn...? Interrupt!
Word dustbin dan!

Tillbaka
Topp