Skidglasögon till mc/cross, imma?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Någon som vet om t,ex Oakley crowbar, o-frame skidglasögon fungerar likadant som deras i stort sett identiska sommarmodeller eller om glas/vaddering är mer gjort för sommarväder?

Tänkte mest om man skulle kunna köpa sig ett par skidbrillor på rea för att använda under sommaren, men lite osäker på om det immar igen eller blir andra problem. Någon som testat?

Det är olika glas på vintermodellerna och sommarmodellerna.
tror även att crowbarmodellen är annorlunda uppbyggd med ventiler osv.

Tror skidbrillorna funkar bättre på sommaren än vad sommarbrillorna gör på vintern då dom inte har samma im- och skolskydd.

Senast ändrad:
Nu vet jag inte hur det är med oakley, men jag kör ett par electric eg5 när jag kör cross på sommaren och det är igna problem med imma och så. det enda som händer med dom är att sand letar sig in igenom ventilationen på framsidan av glaset och irriterar ibland, men det är väldigt sällan man ens tänker på det.

Jag köpte ett par oakley wisdom som jag kör cross med lite då och då men har ett par scott nu och dom använde jag när jag åkte skidor också denna säsongen så jag tycker att du ska köpa ett par riktiga cross glasögon ist så kan du sätta i spegelglas eller nåt på vintern.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp