Skidhjälp! (har sökt runt 5 nätter i sträck...)

XXL har väl ett spann som påminner om ett par längdskidor eller har jag fel? Brukar inte direkt hjälpa flytet.

Behöver du något rejält så finns det ju ett par fisher 207or under köp&sälj. Kan absolut inte säga något alls om skidan förutom att 207cm och 121mm under foten känns brutalt. Köp och kom med ett utlåtande bara för att det vore intressant!

somebody sa:
XXL har väl ett spann som påminner om ett par längdskidor eller har jag fel? Brukar inte direkt hjälpa flytet.
Skönt att jag inte är ensam om den uppfattningen, jag brukar jämföra de med Gunde Svans längdskidor =O.

Nu verkar de gjort en riktigt kovändning och gett alla lagg i både Legend- och 6th Sense-serien (förutom Serial) både tip och tail rocker (mer eller mindre, ibland minimal). Det betyder visserligen inte att de fortfarande kan ha spann som ett par längdskidor =).

XXL'en flyter om man försöker lite(Ps. det handlar om fart), Big Dump flyter helt klart bättre än XXL'en men det är ju knappast en kork vi snackar om.
Kollade precis på Pro 115 - Trodde inte man kunde vara så korkad att man tog bort den mest populära längden när man "uppgraderade" Proridern. Konstigt.

Hasse_Lindborg sa:
XXL finns inte längre så...
Så du menar alltså att de har upphört att existera? De finns fortfarande, Dynastar bara tillverkar inga fler.

Lima-ko sa:
somebody sa:
Skönt att jag inte är ensam om den uppfattningen, jag brukar jämföra de med Gunde Svans längdskidor =O.

Nu verkar de gjort en riktigt kovändning och gett alla lagg i både Legend- och 6th Sense-serien (förutom Serial) både tip och tail rocker (mer eller mindre, ibland minimal). Det betyder visserligen inte att de fortfarande kan ha spann som ett par längdskidor =).
De som har vart mest innovativa när det kommer till spannprofiler i år är väl iaf Rossignol med deras S6a?
picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

bilderna kommer från den här tgr tråden

Själv kör jag XXL/FKS 180 och Pontoon/PX18 som kit när jag flyger omkring. Funkar finfint för alla förhållanden jag stöter på. Men om jag skulle välja en skida så ser Whitedot Ragnarok riktigt nice ut. verkar vara en fet skida.

98kg/190cm

Tillbaka
Topp