SkidJulia
Ny medlem
Skidköp på G..
En tredje säsong i Åre är på G. Behöver en skida som klarar av Åres isiga och uppkörda backar, slasksåkningen på våren och puderdagarna på baksidan, i Tege eller andra offpistområden…
Mina önskningar är:
* Allroundskida/ev. twintip?
* Bra isgrepp
* Fartstabila
* Bredare midja..
70 och uppåt.
* Vill ha ett skidor att utvecklas med!
Inbillar mig att jag är på väg att utvecklas mer och mer åt offpisthållet, åker gärna fort och åker mer avancerat än tidigare. Försöker utveckla min åkstil mer och mer, därför blir skidåkningen bara roligare och roligare! Är ingen direkt parkåkare, men twintip vore lite roligt på sitt vis.
Efter att ha kikat på freerides recensioner och i Åka Skidors skidtester har jag funnit intresse av dessa.
* Rossignol B2 (Har förstått att det är en populär och bra skida, snygg också!)
* Head monster 88, 82, 77 (En skida som fått bra betyg ifrån flera..)
* K2 Lotta Luv
* Völkl Karma
* Nordica Hot Road
* Head sweat fat thing (tjejskida, någon liknande variant till Head Mojo vad jag uppfattat)
Som sagt så vill jag testa skidorna innan jag köper, men jag skulle behöva lite tips på vilka skidor som skulle kunna passa, eller synpunkter på ovanstående skidor.
Längd: 165 cm Vikt 68 kg.
/Julia
Mina önskningar är:
* Allroundskida/ev. twintip?
* Bra isgrepp
* Fartstabila
* Bredare midja..
* Vill ha ett skidor att utvecklas med!
Inbillar mig att jag är på väg att utvecklas mer och mer åt offpisthållet, åker gärna fort och åker mer avancerat än tidigare. Försöker utveckla min åkstil mer och mer, därför blir skidåkningen bara roligare och roligare! Är ingen direkt parkåkare, men twintip vore lite roligt på sitt vis.
Efter att ha kikat på freerides recensioner och i Åka Skidors skidtester har jag funnit intresse av dessa.
* Rossignol B2 (Har förstått att det är en populär och bra skida, snygg också!)
* Head monster 88, 82, 77 (En skida som fått bra betyg ifrån flera..)
* K2 Lotta Luv
* Völkl Karma
* Nordica Hot Road
* Head sweat fat thing (tjejskida, någon liknande variant till Head Mojo vad jag uppfattat)
Som sagt så vill jag testa skidorna innan jag köper, men jag skulle behöva lite tips på vilka skidor som skulle kunna passa, eller synpunkter på ovanstående skidor.
Längd: 165 cm Vikt 68 kg.
/Julia