Skillnaden mellan skidhanskar och vanliga handskar typ sånna som finns på stadium :P

addese

Ny medlem
Skillnaden mellan skidhanskar och vanliga handskar typ sånna som finns på stadium :P
Vad e de egentligen för skillnad mellan skidhansdskar och sånna typ som man köper på stadium ? lr är det i stort sett samma ??

de e stor skillnad,, vanliga
handskar töl inte på långa vägar lika mycket plus att dom e fan så mycke kallare att åka med ;)

Vad är vanliga handskar? Köpte mina Kombi på Intersport som väl kan jämföras med Stadium. Kostade bara 250 kr och är då riktiga skidhandskar med Gore-Tex.

hehe jo de en skillnad men man får helt enkelt välja själv

mtpatrol: dom har jag oxå! fläskigt billigt för ett par snygga gore-texhandskar (=

allt under 1000 spänn kan inte klassas som handske, kanske vante. en skidhandske kostar minst 35000 och har inbyggd snorkel och radio.

1 2 3 å så ber vi om ett nytt liv åt alla

Så vitt jag vet finns det även handskar från Hestra och Level med design för Jon Olsson på Stadium. I övrigt så har jag kört med en Everest handske i allt från -15 till +5 med varma fingrar i 2 säsonger så inget ont om dem, otroligt prisvärda vill jag lova.

Ett hett tips från mig är att du skiter i att köpa "skidhandskar" för en massa pengar utan istället köper ett par varma arbetshandskar istället. Du ser ut som en byggare men du har ett par handskar som funkar i alla väder(mer eller mindre, klart de blir blöta men den som säger att deras Gore-tex handskar inte blir det har antalgligen bara stått i duschen med sina i 40 sek, och nickat gillande över att handen är torr, två veckor senare efter flitigt användande så är de som en wettexduk). Vad gör du när dina billiga arbetshandskar går sönder då?? Kasta dem och köp ett par nya, de kostade ju bara 69:-. Det blir 690:- på 10 år(Om du byter varje säsong), säg mig den personen som haft sin goretex så länge utan att de läcker.

Ha det

Gore-Tex är jäkligt överskattat. Alla som varit ute i naturen vet att blöt blir man alltid - antingen inifrån eller utifrån... Sen spelar det ingen roll vilket supermaterial man använder... Viktigare är då hur fort kläderna torkar. Bästa lösningen är att köpa skalhandskar/vantar. Med en innervante i fleece torkar man skiten så grymt mycket fortare. Dessutom kan man lätt ha ett par extra innervantar i ryggan/fickan och byta om de blir blöta... Funkar dessutom mycket bättre i alperna där torkskåp på rummet är ytterst ovanligt... Vad gäller Stadium så har de lika bra prylar som friluftsbutikerna (i den givna prisklassen). Bara dumt att kila till Alpingaraget och betala överpris för samma vara.

håller med themessageishidden fast nog kostar dom mer än 3500kr..handskar börjar det heta över 10000kr..med guldspännen o gps-sändare...;) peace

Och en 3 tums skärm på handryggen, kopplad till jänkarnas spionsattelitsystem så man kan hålla kolla på var allt ospårat puder finns. Fast när jag köpte det fick jag betala lite extra, typ 35 kronor och muta säljaren med ett daim.

har en kompis som har en goggels torkare på sin vante :P en liten gummilist på tummen som funkar perfekt till det:D

Säger som JensE. Ett par slitstarka jobbarhandskar i modell större så att man kan ha ett par tunna saker under gör susen. Köp ett 10pack för några hundringar o lägg i ryggan.

Jag har gogglestorkare på handskarna. den funkar även hyfsat som isskrapa

Mtnman: det tror jag inte det finns eftersom han är sponsrad av kombi!

Tillbaka
Topp