Skillnaden på Flatspin och Lincoln?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Six4Six

Ny medlem
Vad är skillnaden på Flatspin och Lincoln?
Inga svar från icke vetande personer och oseriösa som bara vill förstöra tråden.
Tack på förhand! / Philip

en flatspin är väll en lincoln med 180 skruv om jag inte misstar mig.

Senast ändrad:
hmm, sånthär är inte min grej men är ganska säker på att en flatspin är en utcorkad lincoln, alltså ännu sneare är en lincoln., typ

ggrr!! En flatspin är FLAT alltså man har aldrig huvudet under kroppen, en lincoln är en blandning av backflip och sideflip och huvudet är alltså tydligt under kroppen, och det är en tydlig volt, dom kan dock vara OERHÖRT lika, särskilt en rodeo 5 och en flat 5, dom är sjukt lika

Senast ändrad:
Det säger väll sig själv, FLATSPIN.

platt snurr.

enhetlig, enhets-, {bildligt} **jämnstruken**, matt, kontrastlös, utan nyanser, monoton (adjektiv)

Såhär är det:

Lincoln är en slags sned sidovålt/Bakåtvolt
du ska lägga dig nånstans mitt emellan detta när du flippar och komma ner framlänges igen.

Flatspin däremot är en utcorkad lincoln där du inte ska vara uppåner.. grejjen me FLAT är att du inte ska gå under med huvudet så att de blir en volt, och så kan du lägga på tex flat 5 å flat 7 också.

hoppas alla förstår?

alwaysCrash sa:
hmm, sånthär är inte min grej men är ganska säker på att en flatspin är en utcorkad lincoln, alltså ännu sneare är en lincoln., typ
om ja inte heller e ute o cyklar så har du helt rätt! man snurrar typ mer runt huvet eller hur man ska säga...Lincoln är mer åt backflip hållet än flatspin..

jeppenator sa:
Såhär är det:

du ska lägga dig nånstans mitt emellan detta när du flippar och komma ner framlänges igen.

Flatspin däremot är en utcorkad lincoln där du inte ska vara uppåner.. grejjen me FLAT är att du inte ska gå under med huvudet så att de blir en volt, och så kan du lägga på tex flat 5 å flat 7 också.

hoppas alla förstår?
Exakt!

Robint sa:
jeppenator sa:
Såhär är det:

hoppas alla förstår?
Exakt!
Precis!!

Dannee sa:
Robint sa:
jeppenator sa:
Såhär är det:

hoppas alla förstår?
Exakt!
Precis!!
rätt!

flatspin är ungefär som en utcorkad lincon,

Senast ändrad:
jeppenator sa:
Såhär är det:

hoppas alla förstår?
så de du menar är att man bara ska lägga på 180 grader för att få en flatspin 540?

som jeppenator säger. lincoln är en volt. du slänger dej i en corkad sidovolt kan man säga. en bakåtlutad sideflip. du är uppochner i en lincoln.

Om du gör en lincoln med rotation (t ex 540) så tweakar du ut volten mer vilket gör att det inte syns lika tydligt att du är uppochner.

I en flatspin därimot, är du aldrig uppochner. du lägger dej som i en lincoln/rodeo (beroende på rotation) men du tweakar ut den/ corkar den mer så du aldrig är uppochner. rodeo och flat är mycklet lika men om man kollar några gånger så ser man att i en flatspin är man aldrig uppochner.
kolla på jons kangaroo. om man kollar på den snabbt så ser det ut som en lincoln-lincoln-180. men kolla i slowmotion. han är aldrig uppochner. alltså är det flatspin-flatspin 540

Japaner sa:
kolla på jons kangaroo. om man kollar på den snabbt så ser det ut som en lincoln-lincoln-180. men kolla i slowmotion. han är aldrig uppochner. alltså är det flatspin-flatspin 540
flatspin-flatspin 180 ...? el. dubbleflatspin900

linder sa:
Japaner sa:
flatspin-flatspin 180 ...? el. dubbleflatspin900
nej, inte flatspin 180, eftersom att första varvet räknas som en 360 så blire flatspin 540.

på flat spin så ligger man "flat" i luften, det ska alltså inte vara en flip.

Flatspin: Som en utcorkad lincoln loop. Man ska sträva efter att ligga på sidan med fötterna snurrandes runt huvudet.
Lincoln loop med en 180 i slutet blir Rodeo 540.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp