Skostorleken för stor? :O

Pettzon

Ny medlem
Va på stadium me morsan o prova en sko. Tyckte då den satt jävligt skönt och den va nedsatt från 3500:- till 1200:- . Så jag tror morsan köpte den i julklapp till mig. Jag har vanligtvis storlek 45-46 beroende sko. Denna boot va 46 och en tredjedel. Men tån gick emot lite där fram men kände ju mer jag gick med skon så gick det mindre emot. Det va jag rädd för men nu när jag läst en del om storlekar så ska det va lite för liten men jag är ändå rädd att 46 och en tredjedel är för stort till mig? Vad tror ni om den ändå snudda emot stortån ganska mycket?

då ska du inte köpa den det ska ju vara så att du har stor utrymme för tårna och att den sitter i hälen och smalbenet

A_Yttling sa:
då ska du inte köpa den det ska ju vara så att du har stor utrymme för tårna och att den sitter i hälen och smalbenet
Har ändå hört att man ska köpa lite för små som tar i där fram då den anpassar sig mer och mer. Så kände jag faktist av så lite jag gick me dom i affären. Det gick emot mindre o mindre ju mer jag gick med den.

... CITAT " ju mer jag gick med skon så gick det mindre emot"

exakt !!!

den kommer att sitta perfekt sen.. KÖP den :)

tänk dig sen att du sitter fast i ett par bindningar.. skorna lutar lte frammåt.. din åkstil gör att du lutar dina ben frammåt... du står ju inte upprätt som en pinne.. dina skor kommer att bli varmare när du åker..

du har rätt storlek..

citat från min guide --> "När skor sitter perfekt så skall man inte kunna gå omkring utan att tårna tar i längst framme, kom ihåg att skon skall sitta perfekt när du åker i backen med ett perfekt hälgrepp så du slipper att spänna bindningarna så jävla hårt eller snöra sönder blodcirkulationen i fötterna, INTE att skon skall sitta bra när du skall gå å köpa en snickers och en cocacola."

så det så..

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp