Skullcandy icon2

Skullcandy icon2
Det som är speciellt med desa är att delen som håller ihop själva hörlurarna (den biten som man har över huvudet) är gjord i gummi, bara för att man tex ska kunna ha dom under hjälmen och så, sjukt mycket bekvämare än dom gamla hederliga iconsen! Trots att dom gamla är typ smoothaste hörlurarna i världen.

blir nog till att kitta upp med ett par av dessa skönheter!

Skullcandy icon2
jeppenator sa:
Det som är speciellt med desa är att delen som håller ihop själva hörlurarna (den biten som man har över huvudet) är gjord i gummi, bara för att man tex ska kunna ha dom under hjälmen och så, sjukt mycket bekvämare än dom gamla hederliga iconsen! Trots att dom gamla är typ smoothaste hörlurarna i världen.

blir nog till att kitta upp med ett par av dessa skönheter!
jeppenator har talat! missade det först, nu blev valet ännu enklare

Skullcandy icon2
värdelös. fattar inte varfrör alla ska skullcandy lurar när det är sämst ljud och du kan köpa bra mkt bättre koss eller we lurar för en hunka mer som dessutom håller

Skullcandy icon2
clnorberg sa:
värdelös. fattar inte varfrör alla ska skullcandy lurar när det är sämst ljud och du kan köpa bra mkt bättre koss eller we lurar för en hunka mer som dessutom håller
Well, hatade också SC för inte så längesen. T.I lurarna var verkligen sämst, skavde och hade dåligt ljud och var dyra! Tog och chansade på att Icons inte skulle vara lika dåliga. Jag är helnöjd med mina Icons. Lätta (märks inte ens att man har dom på sig), släpper igenom perfekt med ljud så man inte blir överkörd när man är ute, lätta och driva och har ett bra mkt bättre ljud än i T.I lurarna, jag skulle säga att ljudet är helt okej.

Men tillbaka till Topicen så är Icon2 rätt fula imo. Hoppades på att det inte skulle vara den nyva modellen när jag såg dom på NS för första gången :<.

Skullcandy icon2
clnorberg sa:
Ok där bevisade du hur lite du kan om ämnet.
Prova att lyssna på samma låt med ett par WESC lurar och ett par t.ex. SC T.I och du märker t.ex. direkt att basen är skarp, hård och skär i öronen i WESC lurarna och att den är mjuk och skön som fan i SC lurarna.

SC Icon har bra ljud för vad man betalar för. Jag använde dom ett par månader, men sen hittade jag dessa: http://ifrogz.com/proddetail.php?prod=EPToxix
som har samma "stats" som Icon & Recruit, men dom är vadderade och är sjukt isolerande, plus att dom kostar 195:- på webhallen ;) och att dom brun/blå är sjukt mkt snyggare : D

Skullcandy icon2
Varför lyssnar ni på musik i skidbacken egentligen?

Ljudet av skidorna mot snön är ju så mycket trevligare och i liften snackar man ju skit med polarna ju ^^

Skullcandy icon2
upnorth sa:

Ljudet av skidorna mot snön är ju så mycket trevligare och i liften snackar man ju skit med polarna ju ^^
du har rätt! det är fan nice, men jag föredrar ändå millencolin i huvet när ja kör i parken :D

Skullcandy icon2
Asså dom som säger att SC lurar suger är ju själv rätt dålig tycker jag. För om man använder original inställningarna på en ipod låter ju nästan alla lurar brusiga. pluss att det beror på om man lyssnar på tankat eller inte, kan ju bero på kvaliteten på låten. Lyssna på en skiva med rätt inställningar så får ni ett bra ljud kan jag lova.

Skullcandy icon2
upnorth sa:

om man åker med polarna så ska man ju dissa musiken. Men om man inte göra det så är det skönt att lyssna på nått skönt beat när man åker.

Skullcandy icon2
Btw, har inte testat SC för att de inte dykt upp i så många hörlurstester, så därför kör jag med Sennheiser PX100. Passar nog inte in under hjälmen, men du får knappast bättre ljud för pengar/storlek idag.

Skullcandy icon2
Zakke sa:
Asså dom som säger att SC lurar suger är ju själv rätt dålig tycker jag. För om man använder original inställningarna på en ipod låter ju nästan alla lurar brusiga. pluss att det beror på om man lyssnar på tankat eller inte, kan ju bero på kvaliteten på låten. Lyssna på en skiva med rätt inställningar så får ni ett bra ljud kan jag lova.
du har helt rätt, det beror mycket på låtkvalité, en låt med 126 kbt/s är helt SJUKT mycket bättre i 320 kbt/s. plus EQ-inställningar som du säger.
säger man att SC T.I är dåliga t.ex. så har man seriösa fel på öronen, dom är lite osköna i början men efter ett tag är dom as sköna. dock så är hållbarheten inte den bästa :S men det har inte med ljudkvalitén att göra....
Fast det finns såklart bättre märken än SC ;)

Skullcandy icon2
någon som vet om man kan ta bort tygdelen eller va man ska kalla det på dom lurarna?
(utan att förstöra dom)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp