Slippa lumpen!

• Trådstartare Trådstartare Bobba_Fett
  • Start datum Start datum
B

Bobba_Fett

Guest
Slippa lumpen!
Tja grabbar och tjejer!
Är det bara jag som har blivit tvingad till mönstring om en månad? Tänk om man mot sin vilja (och Sverige ska vara en demokrati!?) dras in i lumpen i stället för att åka och säsonga i Åre? Är det nån som har ett bra tips på hur man kan slippa lumpen, eller helst slippa mönstra över huvud taget? Jag har hört att allergier ligger högt i kurs. Nåt annat förslag?

Slippa lumpen!
Du kan ju alltid säga att du är sinnes-slö. Som motivation nämn att du vill spendera vinterhalvåret i Åregettot och skrapa is med dyrköpta tvåböjskidor.

Gör lumpen grabben och dra därefter till Canada!

Slippa lumpen!
Var en smart kille nu och gör lumpen du lär dig en massa som du bara kan lära dig där!
Lumpen är lixom något som inte liknar något annat!

/Oscar.

Slippa lumpen!
Säg att du helt enkelt inte vill göra lumpen till inskrivningsförrättaren innan han hinner kommendera ut dig nånstans, det gjorde jag och fick bli utbildningsreserv.

Slippa lumpen!
Jag tycker det är fekt av dig att inte göra lumpen. Där får man lära sig en massa saker som är bra att kunna i livet senare.Du blir fysiskt och psykist starkare,två egenskaper en komplett skidåkare måste ha;MOD & STYRKA!

MVH:Martin16

Åk först ni så väntar jag där nere.

Slippa lumpen!
Jag vill inte heller göra lumpen eftersom jag tycker att jag har mkt roligare saker att göra... Tillexempel bo i alperna hela vintern : ) Säg till psykologen att du har tänkt att bli läkare/sjuksköterska och eftersom det är så lång utbildning till att bli det så vill d u börja direkt, det funka perfekt för mig. Har psykologen satt nej så kan inskrivninsförättaren skrika så mkt han vill...

Tror inte på att verka labil eller göra dåligt på testen, då riskerar man ju få en skittjänst om man nu måste göra den ändå...

Slippa lumpen!
Tufft att göra lumpen Hahahahahahahahahahahiiiihoooo..... vad är det som é tufft berätta, Är det att, Sova i tälltr, Panga gevär och granater, eller?

Slippa lumpen!
Om allt på mönstringen går fel och de tvingar dig att göra lumpen, se till att skriva dig på en utländsk adress, 2-3 månader innan du ska börja (det är då de skickar ut inkallelseordern). De kallar nämligen inte in dig om du är skriven utomlands.

Slippa lumpen!
Lumpen är tufft, fast alperna är tuffare... Lumpen är manligt, alperna är manligare... Gör bra ifrån dig på testerna, säg som det är till psykologen, att du inte vill göra skräpet, för du har andra målsättningar med ditt liv (Som att vara ledig ett år, och på det året skall en säsong hinnas med, och där efter börja studera något tekiskt så du gynnar sverige genom att utveckla bra saker på FOI...

Slippa lumpen!
Tänk dig för innan du drar en massa lögner om hur skadad, sjuk och rubbad du är inför en psykdoktor. Det kan straffa dig när du en gång i framtiden t ex vill söka arbete. Varför har inte du gjort militärtjänst? ÖÖÖÖh jo jag hade psykiska problem.
Se möjligheterna i stället. Lycka till.

Slippa lumpen!
Kan bara hålla med Bjorn Svensson! Vita blixten rockar snask! Min korta, men ack så intensiva (& roliga) telemarks-karriär uppehöll sig UTESLUTANDE på vita blixten (med tillhörande pulka) i backarna runt Hemavan! Å ligger du i Auschwitzjaur, så har du ju Prästberget precis runt knuten...

K4 - no more!!!!! ;-)

Ride on!

Slippa lumpen!
slippa lumpen? fixa ett läkarintyg.. det slår allt..

Jag gjorde lumpen i 10 timmar, sen åkte jag hem pga min fruktansvärt dåliga rygg.. ett par veckor senare var jag i alperna..

skidåkning vs. militären : 1-0

jag vinner alltid!

Slippa lumpen!
Jag tog på mig för små kläder som var några år gamla, la ner allt vad frisyr heter och satt i väntrummet och såg skitskraj ut.

Jag pratade inte med någon och tittade på mina knän några timmar. Killarna runt omkring mig började till och med snacka skit helt öppet, "kolla idioten där borta, haha, han behöver inte ens fejka för att slippa..."

Samma stil inne hos psykologen, titta i golvet, svarade lite lagom avikande om mobbing och att jag hade svårt att klara saker under tidspress. Sen mumlade jag nåt om att jag nog inte skulle klara de fysiska kraven i lumpen. Sen fick jag åka hem :)

Mitt livs roligaste teaterföreställning...

Slippa lumpen!
Ni som säger att det bara är att vara ärlig och säga som det är... Funkar inte! Jag sa att jag hade bokat resa till England för att plugga, för att sen plugga till civ.ing. på universitet... )Vilket var 110% sanning) Men ack, man var väl för bra, de ville tvunget ha mig. Gjorde kortaste tjänsten som var möjligt, 3 månader.

Slippa lumpen!
Klart du skall slippa lumpen! Yadas variant är helt ok (om du skiter i vad folk tänker om dig). Och det där med att det skulle vara svårt att få jobb är bara skitsnack, jag har inte varit arbetslös en dag sen jag började jobba -85 och det är inte en enda arbetsgivare som frågat VARFÖR jag inte gjort lumpen!
Så kör hårt å lycka till!
/GNU
(idag var det vitt på marken!!!)

Tillbaka
Topp