Sneak Peek 2010/2011

Sneak Peek 2010/2011
Är personligen nästan övertygad att dem spetsiga är från salomon. KAn tycke mig se att det står det under snön på spissarna.. Sa....

Sneak Peek 2010/2011
Teufel sa:
Är personligen nästan övertygad att dem spetsiga är från salomon. KAn tycke mig se att det står det under snön på spissarna.. Sa....
Att det är Salomon är det inget snack om, det är ju Czar-grafiken.

Dock har ju Jarle också rätt, Head har "också" haft en Hiatttwin-prototyp. Om nu detta är något liknande. https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=51173

Enligt ryktena ska det ju komma en 120mm's bc-jibbare från Salomon. Undrar om detta är brättet på denna.

Spatula-skidan från PM Gear verkar cool! F.ö. kommer DPS släppa info om sina nyheter om typ 2 veckor. De har en smalare puderskida på G som jag tror kan vara väldigt alp- och Sverige-vänlig!

Sneak Peek 2010/2011
Jarle sa:
The_teo sa:
Den spetsiga salomon skidan, är det bara jag som tänker Hiatttwin?
Om minnet inte sviker mig, vilket händer rätt ofta, så skulle det där faktiskt vara ett par Head. Inte helt orimligt med tanke på att det finns prototyper med samma nos och tail. Det ska isf vara en twin med tip och tailrocker. Det är då om jag minns rätt :)

Hörde dessutom en fågel viska i mitt öra att PM gear ska utöka till europa. Alltid kul med nytt
Heads Monster 140 som dom kallade den, var en Hiattwin. Så rätt på båda :)

Edit: Såg att Carled var före mig nu.

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
Är det bara jag som tycker Bent Chetlers ser mkt värre ut i år? Får mig att tänka på sent 70-tals barntapeter och gardiner. Jaja, sprayburkar kostar inte så mkt...

Sneak Peek 2010/2011
Truth about Line Skis 2010/11:

The three park skis for next year will be the:
afterbang - same as this year
step up - same technology as the after bang, but wider under foot (new for 2010/11)
kryptonite - similar to this years

Others:
Blend - soft w/ slight rocker
EP Pro - slightly stiffer
Bacon - rockered for next year

and there will be an EP mini which is the best thing ever

tyckte det var illa nog att dom tog bort invader, men att ta brt anthem är ju illa. får hoppas att dom nya bredare afterbangen(step up)är uberskön

Sneak Peek 2010/2011
phpThumb.php

phpThumb.php

phpThumb.php

phpThumb.php

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
felix sa:
Okey, tänkte väl det...

Någon som vet vilken skida det här är, är det bacon som fått rocker eller en ep pro? Så dålig på att ögonmåtta...

phpThumb.php

edit: Hittade bild på nästa års bacon, så det är nog ep då.
Med tanke på længden så tror jag att det ær nya EP Pro

edit: måste læra mig att læsa allt innan jag svarar :P

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
haha ja, men dom tre fyrkanterna har ju alltid varit på EP så det såg man rätt snabbt. Men lackar fan över att dom tagit bort anthem. litar inte på deras skatedeck. nya modellen step up ska tydligen ta över anthem men den verkar ju bara 88mm i midja?

Sneak Peek 2010/2011
ekdahl sa:
haha ja, men dom tre fyrkanterna har ju alltid varit på EP så det såg man rätt snabbt. Men lackar fan över att dom tagit bort anthem. litar inte på deras skatedeck. nya modellen step up ska tydligen ta över anthem men den verkar ju bara 88mm i midja?
Det är ju Eric's "varumärke" eller vad man ska kalla det så det är ju rätt uppenbart. Jäkligt kasst att dom tar bort anthem som sagt, riktigt skön skida. Har ju hört en del om att det inte går att hoppa stora hopp med line's skate deck, blir rocker på dom efter ett tag. Känns inte alls stabilt. Jag som hade hoppats på invaderns återkomst...

Sneak Peek 2010/2011
Det verkar vara "samma" skida, men visst ser det ut som "carbon" nämns i den gröna texten till höger... Stepup verkar vara en kralligare skida än Afterbang. Den finns ju i 188 också. Afterbang för jibb, Stepup för hopp.

Sneak Peek 2010/2011
Carled sa:
Det verkar vara "samma" skida, men visst ser det ut som "carbon" nämns i den gröna texten till höger... Stepup verkar vara en kralligare skida än Afterbang. Den finns ju i 188 också. Afterbang för jibb, Stepup för hopp.
188 lät ju helt sjukt, fan längre änn mina puderlagg

edit: står det inte 184?

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
184 står det såklart. Double carbon ollieband tycker jag nog också att det står. Stepup kan nog vara en riktigt kompetent skida för de som vill kunna stå på lite i parken.

Sneak Peek 2010/2011
Carled sa:
184 står det såklart. Double carbon ollieband tycker jag nog också att det står. Stepup kan nog vara en riktigt kompetent skida för de som vill kunna stå på lite i parken.
jupp 184, det var ju det positiva med den skidan. men lackar endå över anthem. gillar verkligen mina 93 under foten.

Sneak Peek 2010/2011
Nya ObSethen kan bli riktigt trevlig. Hellbent tiprocker och platt tail, hoppas den är lite hårdare än den gamla modellen. Någon som känt på den?

Sneak Peek 2010/2011
felix sa:
tegendal sa:
Jepp, men eftersom dom är japanska kan väl vi inte ha dom? Har för mig att dom är mycket mindre än vanliga crowbars, och crowbars är ju små redan som dom är...
Asien-fit gör dom inte mindre, men passformen är anpassad efter en annan form på ansiktet. Näsa, kindben osv. Dessutom är de ju ej tillgängliga här ändå.

Sneak Peek 2010/2011
Sneak Peek 2010/2011
Jag klämmde på nya Obesthed idag och formen är helt klart intressant men jösses vilken mjuk tail den har, den böjer sig nästan av sin egen vikt. Sladder, sladder... Det blir till av provköra först.

K2s Backside-serie är sig lik men får lite festligare grafik och Darkside får en längre rocker som börjar precis framför bindningen. Står högt på önskelistan.

Völkl har inte gjort så mycket till 10/11, mest ny grafik som är snarlik det som finns idag. Sen så kommer en det folk-Mantra med 88-midja och Bridge får lite rocker. Dom släpper även en randbindning som ser ut som mini-Duke (två versioner, DIN 10 eller 12).

Hos Dynastar försvinner Legend Pro som efterträds av den lite folkligare Sultan 94 och XXL efterträds av Legend (Pro?) 115 med lång, låg tiprocker och normalt spann under foten. 6th Sense Huge får också tiprocker (och normalt spann under foten).

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
Sneak Peek 2010/2011
linder sa:
The_teo sa:
Kachoke sa:
Eller så är det årets Armada..
det ÄR nästa års Salomon...

Sluta gissa / läs hela inlägget nästa gång ;P

http://linetravelingcircus.com/2010/01/new-gear/

här kan ni se nästa årets line afterbang och antar att dom till höger är nästa års anthems :)
eller så läser du tråden före du skriver där vi konstaterat i tidigare inlägg att anthem inte finns 10/11

Sneak Peek 2010/2011
ekdahl sa:
linder sa:
The_teo sa:
Eller så är det årets Armada..

här kan ni se nästa årets line afterbang och antar att dom till höger är nästa års anthems :)
eller så läser du tråden före du skriver där vi konstaterat i tidigare inlägg att anthem inte finns 10/11
då är dom till höger "step up"

du kunde lika gärna skrivit det men du valde att hate'a... Mycket moget av dig

Sneak Peek 2010/2011
linder sa:
ekdahl sa:
linder sa:

fan jiddrar du om, hatade inte ett skit. sa bara sanningen.
Om jag skulle hatat så hade jag väl skrivit något i stilen: läs tråden före du skriver din förbannade dåre.

vilket jag inte gjorde. MOG1 lixom

Sneak Peek 2010/2011
ekdahl sa:
linder sa:
ekdahl sa:

fan jiddrar du om, hatade inte ett skit. sa bara sanningen.
Om jag skulle hatat så hade jag väl skrivit något i stilen: läs tråden före du skriver din förbannade dåre.

vilket jag inte gjorde. MOG1 lixom
det va ju precis det du gjorde... "eller så läser du tråden före du skriver" ...

Tillbaka
Topp