Sneak Peek 2010/2011

Sneak Peek 2010/2011
Lugn nu... ekdahl h8'ade inte, han gjorde vad alla andra hade gjort mot ngn som som sa åt en annan person att läsa hela tråden när personen själv inte läst tråden.

Let's move along. Salomonskidan sägs vara cap-skida på newschoolers... Ny variant av Threat eller en mer tävlingsspecifik Dumont? Jag hoppas verkligen på det senare...

Sneak Peek 2010/2011
Carled sa:
Let's move along. Salomonskidan sägs vara cap-skida på newschoolers... Ny variant av Threat eller en mer tävlingsspecifik Dumont? Jag hoppas verkligen på det senare...
Vem bryr sig om park skidor?...

Haha

Sneak Peek 2010/2011
Undra om Ep pron blir bara lite styvare eller om de blir en märkbar skillnad? nån som har klämt och flexat på den?

Sneak Peek 2010/2011
Utter sa:
linder sa:
Sluta gissa / läs hela inlägget nästa gång
ekdahl sa:
eller så läser du tråden före du skriver
linder sa:
du kunde lika gärna skrivit det men du valde att hate'a... Mycket moget av dig
Humor på hög nivå.

@Ekdahl: Hur är Blend då? Kanske en ok ersättare till Anthem?
Du missade att han jag quotade enbart läste oscar och inte oscar wester... Ska man citera någon kan man väl läsa det man citerar iaf, begär inte att någon ska läsa en hel tråd...

Sneak Peek 2010/2011
Martok sa:
Undra om Ep pron blir bara lite styvare eller om de blir en märkbar skillnad? nån som har klämt och flexat på den?
Den blev ju en hel del styvare till i år så.. jag tænker att det inte kommer att hænda så mkt med dom till næsta år? den styvades juh upp en hel del från nudel till att den ær styvare æn Hellbent som tidigare kændes rætt styv om man jæmførde med EP generation ett

Sneak Peek 2010/2011
Utter sa:
linder sa:
ekdahl sa:
linder sa:
Humor på hög nivå.

anthem "ersättare" kommer heta step up. samma bredd som afterbang fast kommer finnas i en längre modell med. 184cm. Antar att den är styvare änn afterbang med.

men fan vad jag kommer sakna mina 93mm som anthem har.

Sneak Peek 2010/2011
Martok sa:
Jo hellbent är bra, men utan tail rocker så kan man lika gärna satsa på darkside känns de som.
Men hellbenten har väll fortfarande Tip and Tail rocker? Den blir väl egentligen bara bredare!

Det är Obsethed som kommer både bli bredare OCH få en Hellbent-liknande Tip rocker men flat tail.

kanske är jag som missförstod det du menade om jag har svarat på fel sak nu.

Cheers

Sneak Peek 2010/2011
ekdahl sa:
step up - same technology as the after bang, but wider under foot (new for 2010/11)
ekdahl sa:
anthem "ersättare" kommer heta step up. samma bredd som afterbang fast kommer finnas i en längre modell med. 184cm. Antar att den är styvare änn afterbang med.

är dom bredare eller lika breda som afterbangen?

Sneak Peek 2010/2011
linder sa:
ekdahl sa:
step up - same technology as the after bang, but wider under foot (new for 2010/11)
ekdahl sa:

är dom bredare eller lika breda som afterbangen?
fått tag på bilder, dom verkar vara lika breda.
kan ha fått tag i dålig info den första posten.

Sneak Peek 2010/2011
ekdahl sa:
linder sa:
The_teo sa:
Eller så är det årets Armada..
det ÄR nästa års Salomon...

Sluta gissa / läs hela inlägget nästa gång ;P

http://linetravelingcircus.com/2010/01/new-gear/

här kan ni se nästa årets line afterbang och antar att dom till höger är nästa års anthems :)
eller så läser du tråden före du skriver där vi konstaterat i tidigare inlägg att anthem inte finns 10/11
Hahaha, roligt!

jet sa:
felix sa:
tegendal sa:
Jepp, men eftersom dom är japanska kan väl vi inte ha dom? Har för mig att dom är mycket mindre än vanliga crowbars, och crowbars är ju små redan som dom är...
Asien-fit gör dom inte mindre, men passformen är anpassad efter en annan form på ansiktet. Näsa, kindben osv. Dessutom är de ju ej tillgängliga här ändå.
Passformen är väl för anpassad för små riskokare, klart den blir mindre? Men visst, du sysslar ju lite med Oakley så du borde väl veta vad du snackar om men hört många som säger att den är mindre. Är det samma linser då?

Inte tillgänglig? Nä, kanske inte från Sveriges ruttna affärer och webbutiker...

Var tvungen att redigera lite, hade för mycket svordomar i inlägget...

Senast redigerad av en moderator:
Sneak Peek 2010/2011
felix sa:
Passformen är väl för anpassad för små riskokare, klart den blir mindre? Men visst, du sysslar ju lite med Oakley så du borde väl veta vad du snackar om men hört många som säger att den är mindre. Är det samma linser då?

Inte tillgänglig? Nä, kanske inte från Sveriges ruttna affärer och webbutiker...

http://www.oakley.com/asian_fit

läs mer om asian fit här och se även jämförelse bilder, inte mindre bara helt annorlunda form :)

Sneak Peek 2010/2011
jet sa:
Asien-fit gör dom inte mindre, men passformen är anpassad efter en annan form på ansiktet. Näsa, kindben osv. Dessutom är de ju ej tillgängliga här ändå.
felix sa:

den är inte mindre, men är uppbyggd annorlunda runt näsan eftersom många asiatiska folk har väldigt låga näsben och därmed täpper till där det annars blivit en glipa.

Sneak Peek 2010/2011
Sockerfarsan sa:
Jag klämmde på nya Obesthed idag och formen är helt klart intressant men jösses vilken mjuk tail den har, den böjer sig nästan av sin egen vikt. Sladder, sladder... Det blir till av provköra först.
Hmm, hade hoppats att den skulle vara lite hårdare än de tidigare modellerna. Hur var den där fram? Med tanke på att den får mer frontrocker till nästa år så borde dom ju ha styvat till den lite, annars börjar det bli väldigt fladdrigt...

Sneak Peek 2010/2011
Blidee sa:
Sockerfarsan sa:
Jag klämmde på nya Obesthed idag och formen är helt klart intressant men jösses vilken mjuk tail den har, den böjer sig nästan av sin egen vikt. Sladder, sladder... Det blir till av provköra först.
Hmm, hade hoppats att den skulle vara lite hårdare än de tidigare modellerna. Hur var den där fram? Med tanke på att den får mer frontrocker till nästa år så borde dom ju ha styvat till den lite, annars börjar det bli väldigt fladdrigt...
Det hade jag också hoppats på, den ser sjukt roligt ut (som i roliga att åka på) men jag är grymt tveksam till flexet. Måste provåkas. Den är helt klart styvare fram, men det var svårt att avgöra hur hård när tailen flexade hejdlöst.

Sneak Peek 2010/2011
Ja, det verkar som en trevlig skida. Jag är lite kluven mellan den och DPS lotus, klämde lite på den i backen där någon åkte på den, den var något hårdare än årets Obsethed och skön rockerprofil. Hoppas jag får chans att provåka båda två, om Obsethen nu är så mjuk i tailen kan det ju bli lite jobbigt när det är stökigt, hum hum hum...

Sneak Peek 2010/2011
jet sa:
felix sa:
tegendal sa:
Jepp, men eftersom dom är japanska kan väl vi inte ha dom? Har för mig att dom är mycket mindre än vanliga crowbars, och crowbars är ju små redan som dom är...
Men kommer de inte komma som vanliga? Finns inte alla crowbars i både Asian fit och vanlig?

Sneak Peek 2010/2011
ska man tro att völkl kendo är ett nytt namn på bridgen?
dynastar 6th sense huge känns som att den skulle kunna funka för mig... <3
likaså obsethed och hellbent faktiskt. skönt att de styrt upp grafiken lite på sistnämnda. döskallar som kräks blod i munnen på varandra (typ) har aldrig varit min grej.

Senast ändrad:
Sneak Peek 2010/2011
ekdahl sa:
Utter sa:
linder sa:
ekdahl sa:
linder sa:
Humor på hög nivå.

Jag menade inte en rak ersättare utan bara en ok ersättare för dig iom att Blend har 100mm i midjan. Vet mycket väl att Blend inte är Lines efterträdare, den har ju funnits i några år.

Sneak Peek 2010/2011
Utter sa:
ekdahl sa:
Utter sa:
linder sa:
ekdahl sa:

Humor på hög nivå.

Jag menade inte en rak ersättare utan bara en ok ersättare för dig iom att Blend har 100mm i midjan. Vet mycket väl att Blend inte är Lines efterträdare, den har ju funnits i några år.
mm kollat lite men jag vill ha symetrisk skida. så det suger lite. finns ju massa vanliga parkskidor som är symetriska men dom är ju så förbannat smala.

Sneak Peek 2010/2011
Victor_BB sa:
Nu när det nya året har gjort anspråk kan man redan hitta massa sneak peeks på de kommande produkterna inom vår kreativa sport.

Min tanke var att skapa en tråd där man kan lägga upp de nya modeller som man hittar för att låta andra ta del, diskutera och dela sina åsikter om dem.

I tråden kan man lägga upp skidor, pjäxor, eller annat smått och gott som man kommer över på vägen.

Till en början får ni räkna med att bilderna inte är av den högsta kvalitén, men jag hoppas ni överlever.

låt oss börja

kan vara Armada Alpha 1/2 & Armada JJ
http://media.nscdn.com/uploads/member/pictures/1262568929armada_JJ.jpg
Det är nästa års JJ och Alpha 1. Dessutom är det 1983 års fötter, dessa har tappat hyffsat mycket spann och pop men duger fortfarande till det mesta...

Sneak Peek 2010/2011
jet sa:
Victor_BB sa:
Nu när det nya året har gjort anspråk kan man redan hitta massa sneak peeks på de kommande produkterna inom vår kreativa sport.

Min tanke var att skapa en tråd där man kan lägga upp de nya modeller som man hittar för att låta andra ta del, diskutera och dela sina åsikter om dem.

I tråden kan man lägga upp skidor, pjäxor, eller annat smått och gott som man kommer över på vägen.

Till en början får ni räkna med att bilderna inte är av den högsta kvalitén, men jag hoppas ni överlever.

låt oss börja

kan vara Armada Alpha 1/2 & Armada JJ
http://media.nscdn.com/uploads/member/pictures/1262568929armada_JJ.jpg
Det är nästa års JJ och Alpha 1. Dessutom är det 1983 års fötter, dessa har tappat hyffsat mycket spann och pop men duger fortfarande till det mesta...
Heheheh :D

Tillbaka
Topp