Snöläge kring narvik/gränsen

RandoScando

Turtok
Jag har varit långt borta länge och har inte hört mycket hemifrån utom vissa skräckhistorier från Alperna (och USA, även om det inte är "hemifrån"). Finns det någon vänlig själ som kan uppdatera mig på snöläget kring Narviksfjällen? Jag är sugen på campingresa lagom till jag landar hemma i norden igen.

Ps. Om någon undrar så gav jag upp på nosebutters, det tog för mycket tid.

Hört rykten om att det är riktigt bra med snö där nu, åker ner på söndag så ska försöka komma ihåg att uppdatera då!

Har varit en historiskt dålig vinter i Narvik, men det kom en dryg dm på söndagen och enligt rapporter kommer det att vara väldigt bra på baksidan av Narvikfjellet när toppliften öppnar till helgen. I Riksgränsen var det riktigt bra med snö i lördags, och bör ha fyllts på igen på söndagen.

Går själv inte på tur (gud måste haft en tanke när han skapade gravitationen), men konstaterar att det fortfarande såg lite tunt ut på den vindexponerade framsidan i Narvik - kanske bättre att vara på den svenska sidan?

Är ytterligare lite tid innan jag kommer kunna åka, hoppas på schysst vårsnö för att pricka av lite rännor jag tittat på. Det ser ju onekligen ut att vara värt ett försök iaf!

Tillbaka
Topp