Snölägesrapport i Åre från Åreinvånare?

Uppdatering för på fredag åker jag upp, hur är vädret nu och framförallt hur är backarna, nån som åkt skogis på sistonde vill ha info
Tack på förhand

var där på lovet och pisten e nästan bara is,men de e rätt bra skogsåkning ganska upp körd på vissa ställen...parken är iaf jävligt bra:)

da_man sa:
var där på lovet och pisten e nästan bara is,men de e rätt bra skogsåkning ganska upp körd på vissa ställen...parken är iaf jävligt bra:)
Mjo, men under lovet åker ju as många upp och trängs i backarna...

i år öppnar väl kabin för cykling redan innan freeridehelgen om vädret fortsätter så här :)

börjar inse att dubbdäcksskruvandet inte va helt värt mödan om de bara ska få användas i 2-3 veckor...

men men ni som vill åka skidor. det kanske kommer mer snö, men jag tvivlar :)

vadå är de så kasst där, många säger att de är betydligt bättre än förra året vid denna tiden..

jaja tur att de finns alkohol

Det är inte kasst, de som säger det är inte riktiga skidåkare.

Visst, det är inte puder som täcker skutan för tillfället men åkningen utanför nedfarterna är ändå riktigt bra. Jag åkte Ängarna och Hällfjället idag och det var helt ok.

Tänkte gå upp över Västerskutan i morgon med en lavinkurs och åka ner till Huså.

Okey, det låter ju bättre än kasst iaf, men hare inte varit ganska vart i åre senaste tiden?

Ah jag drar upp i morron så jag får väl se hur läget e.

prognos för söndag: 5 plusgrader och regn/regnskurar :)

fryser det bara på ordentligt natten efter blir kälkspåret en dröm för dubbdäck

Har just kommit ner efter en tur till Huså via Västerskutan. Det stordrevar och kräksnöar tidvis på kalfjället.

Vi körde fast med skotern på väg tillbaka i all drev snö.

Morgondagen kommer att bli suverän.

Går det åka i nedfarterna på nedre delen av berget för tillfället. Har sett att det varit ett antal plusgrader de senaste dagarna. Måste ju vara rena vattenskidåkningen.

Nej det går inte att åka i nedfarterna på nedre delen, allt har smält bort! Även parken i Bräcke fick stänga idag på grund av översvämning.

Det snöar inte på något vis på Skutan för tillfället utan ni kan lugnt toksupa i glädje över att er favorit vann melodifestivalen. Det kommer ändå inte att vara bra på fjället i morgon, det regnar ju bara!

Måste man läsa typ 4 sidor för att fatta all ironi bakom de senaste inläggen och verkligen förstå om det är bra eller dåligt i Åre?

Eller skulle någon kunna samanfatta läget för en stackars Stockholmare som vill veta om han ska åka upp efter helgen eller inte.

Åk upp! Det finns bra snö om man letar. Är du parkråtta så har jag tyvärr högst bristfällig info men offpisten är definitivt ok.

Hmm , jah sitter just nu i åre och dagen har varit okey, högzon har varit öppen delvis idag för att det har blåst by vindar, men det e mycket sorbet snö och offpisten finns endast på högzon, (om man pratar om puder), jag fick åka lite puder i dag i Täråvalvet och vid tusen metern, så på högzon finns det puden , men på lågzon är det väääääldigt tungt blöt snö!

centralbyrakraten sa:
Någon annan som hitta bra skidåkning på Skutan idag?
Var uppe en snabbrunda direkt vid 9.00. Mycket fin liftnära åkning runt 1000-metern och ner i västra. En decimeter ditblåst lätt packad fin snö.

Lågzon annars mycket bra slaskåkning. Ta fart och ligg på lite!
Annars håller jag med centralbyråkraten till 110%! "-Det är inte kasst, de som säger det är inte riktiga skidåkare."
Absolut inte dåligt med snö nånstans. Vafan har man då för preferenser om man tycker det?

gött.. längtar till påsk, då blire åka av =)

Träffade på en snowboardåkare från Kanada i skogen i Tege idag som utbrast "Just like home!" Då vet man att det är bra åkning =)

Jag håller med om att det varit en helt magisk dag. Ser tyvärr ut som våren kommer tillbaka redan till helgen, riktigt trist i så fall.

ja då kommer dessutom lavinrisken va megahög...men alltså vilken dag idag. skogen vid olympia, orört, 3 dm nysnö. galet. hoppas dom öppnar högzon imorn....

Någon där som vet vilket skick parken befinner sig i då ? Och någon som vågar sig på en gissning om den kommer vara nåt att ha vecka 15 ?

En otroligt viktig fråga som jag måste få svar på: Är det 0-10 plusvalla som gäller under nästa vecka?

Snödjup

Tillbaka
Topp