Snöläget?

MegaMats

Ny medlem
Snöläget?
Hej på er!

Finns här någon som åkt mkt i Åre denna och föregåande säsonger? Av det jag har sett på TV o på nätet verkar snöförhållandena i Åre vara mkt goda. Finns det någon här som kan jämföra med de senaste fyra - fem säsongerna? Hur ser det ut i valvet och vid västerskutan? baksidan? lågzon? Hur tror ni snötäcket kommer att hålla när vi går in i april? Skulle bli väldigt glad om jag fick några uppfattningar på detta, helst också jämförelser med föregående säsonger (vid samma tidpunkt)

Snöläget?
jämfört med de senaste åren så är det bra med snö i Åre. Om vädret bara håller sig "normalt" alltså inga veckoperioder av +7 och regn. så skall det vara väldigt fina förhållanden i april. Det finns faktiskt ganska duktigt med snö på högzon. Packad dock.

Snöläget?
Som sagt riktigt bra med snö. Det har blåst ganska mycket vilket gjort att snön ligger ganska ojämnt fördelad i högzon (mycket på baksidan, något mindre i Tvåråvalvet).

Det var dåligt fruset både i bäckar och i marken när snön kom så därför tror jag att töandet kan gå mycket fort när det väl börjar smälta i vår.

Snöläget?
så här mycke snö har det inte varit sen på 70 talet har jag hört. :P
men det är soft. men allt är nästan bara vindpackat

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp