Snowboardsituationen i Zermatt?

• Trådstartare Trådstartare user102203
  • Start datum Start datum
U

user102203

Guest
Hej,

Drar till Zermatt till helgen och min Snowboard är totalt slut.

Funderar på om man kan vara trygg på att det finns bra grejer att hyra där eller om jag bör ge mig ut och panikköpa en bräda här hemma? Är lite luttrad av situationen på de svenska skidorterna. Snowboard känns extremt avdankat och avprioriterat och risken att man får något ännu tröttare och med ännu trasigare bindningar än min egna utdömda känns stor. Om man ens hittar en att hyra...

Isåfall, någon som har tips på uthyrare? Gärna med Url så man kan kolla in och kanske förboka.

Inte för att jag har nagon aning om hyra mer än enstaka fall men klart de har premiumsnowboards till uthyrning i större skidorter/shoppar i alperna/schweiz, även pa kort notis, om du vill va säker gör som du skrev ring till uthyrningarna pa plats och kolla vad de har och försöka reserva nagon partikulär modell om de gar med pa det...

Okey.. jag tar gärna emot tips på speficika ställen. Google ger magra resultat tycker jag.

Något i stilen med den mycket seriösa snowboardbutiken Zero-G i Chamonix vore något ;)

hi! hyrade i zermatt i slutet av december. om jag inte kommer helt fel ihåg hyrade jag vid intersport, dåg finst det åtminstonde 3 intersport butiker der. mitt intrykk er at det var generelt bra grejer overalt. Dog tenk på at zermatt er bilfritt och det det kan vara ok at ta nogot som är nära boende/hissen så du inte behöver at dra mycket på grejorna. dom solde mig og nån foräkring på brädan, som jag egentligen er usäker på om jag behövde, tenkt på detta om du eventuelt har reseförsäkring.
jag er egentligen norsk og kan inte å skrive svenska, derfor skriver jag svenska som jag pratar;)
Håppast det var til hjelpe, lycka til :) zermatt er grymt.

Senast ändrad:
Bayard vid järnvägsstationen är nog ett säkert tips. De har en stor hyravdelning och åtminstone på skidsidan så är det världsklass.

Tack för alla svar, ramlade över en bräda jag fick låna här hemma. Så kan ställa in den i lugn och ro innan jag åker och gå direkt till liften på första morgonen :)

Tillbaka
Topp