Söker hjälp ang. problem med PX14

PNyberg

Aktiv medlem
Har en fråga ang Look Px14/scratch 140.
Det är så att min bindning har börjat bete sig lite märkligt. Den löser ut fruktansvärt lätt trots att den är bra inställd. Har din 12 så det ska inte vara ngt besvär alls men det funkar inte 100%. Jag får alltid sätta häldelen så att den är ca 3-4mm "för liten" för pjäxan och sedan sparka in pjäxan för att den ska sitta. Den löser ut som vanligt då, men det känns ändå olustigt att vara tvungen att ha det på det här sättet.
Ngn som vet vad problemet kan vara?

Senast ändrad:
så är mina också, fast då är de klacken där fram som är för liten för framdelen på bindningen..

jag använder pjäxan salomon spk pro, vilken har du?
jag fixade de igenom att maxa bildningen och ställa dom tajt ihop så att pjxäan kläms på plats.. efter detta har jag inte haft nå problem alls och don har funkat fint

Jo precis. Har ett par FullTilt BB Pro som är nya och fina. Som sagt...upplever inga problem när jag ställer in den för en mindre pjäxa som sparkar in den. Men jag vill kunna laga den ist för att göra som jag gör nu.

JAg trodde att folk kunde lite mer om detta ämne? Kanske kass ämnesrad?? Säger inte så mkt om vad tråden handlar om.

Jag tror inte det är förspänningen som är felinställd, det är ganska oexakt förspänning på dem bindningarna, dvs. det är troligvis rätt... Jag har själv haft lite problem med ett par Scratch 140, ena bindningen lossnade konstant när jag skulle göra 360's på marken... När bindningarna var på 11,5!

Så det är inte bara jeppe och Nyberg som är intresserade...

Tyvärr så kan jag inte så mycket om PX14. Men kan kolla på jobbet bågon dag sen. Men är tyvärr sjukskriven tills den 5 feb.

//H

Men hasse då. stackare. Då har du kanske tid att åka skidor? =)

Men i övrigt bör de väl ändå inte vara så klurigt att kika efter lite lättare hur den lossnar. he fast skidorna på nått vänster, spänn i en pjäxa, bänd åt alla håll och kanter. leta om de glappar och kika på tådelen ganska mycket, nu är det här en edit så jag ser tyväär inte om du skrev fram eller bakdelen på bindningen.

Senast ändrad:
Det känns som att det är hälen som löser ut. Den blir aldrig tight. När man sätter i pjäxan ser man hur hälen åker bak...vilket den ska. MEN det blir inget tryck framåt. Har kollat fäjdern som sitter under och den verkar intakt och fin. Kan det vara själva spåret som har fått en smäll?

spåret på bakbindningen... vet inte hur det ser ut på just dom bindningarna, men på salomons kan man ju dra ut hälklossen. isof kan man ju alltid dra lös hela hälklossen och kolla hålet och piggarna som gör att bindningen inte glider bak för att se att dom är intakta . men att pilla än mer på den är väl inte att föredra om det är så att det är den som tagit stryk. nu är jag bara lite teoretisk och felsökande, kan ingenting direkt om bindningen tyvärr. men de är ju saker man kan kolla iaf som jag säger :)

Har kollat spåren och piggarna och dom ser riktigt fina ut. Kan inte förstå vad det är för fel. För inget ser ut att vara trasigt!?

kanske är möjligt att dom på teton har något svar. finns en hel del duktigt folk där. Du kan ju alltid höra med dom? har en användare där men är så kass på engelska så de får du allt göra själv :) inte så att hälklacken på pjäxan är nött då? att den kanske på något sätt inte riktigt är som den ska eller något sådant

edit: kom på att de där var rätt dumt. Var ju häldelen som släppte.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp