Sponsor vad krävs igentligen?

Poontuss

Ny medlem
Tjena!

Jag och en kompis har börjat ta skidåkningen på mer alvar nu och tänkte försöka oss på att bli sponsrade.
Vi åker minst två gånger i veckan och utvecklas hela tiden, vi håller på att filma ihop material till en 5 min film som vi ska gå runt och fråga butiker och sånt med nu..
vi klarar:

720 (några grabs på 360 och 540)
switch 360 (snart 540 ;))
backflip
osv.

tänkte bara kolla om det är på tok för dåligt lr om man kan räkna med något?

Dels måste du vara extremt mkt bättre än va du är nu.

Sen ska du ha en bra motivering till varför du ska bli sponsrad. Komma på bra placeringar i tävlingar, bra filmdeler osv. så att folket ser dig och vill ha det du åker med.

lol, "nästan sw 540"

Ta en bild på någon "360 me grab" och skicka till typ K2 sen skriver du att det är en "sw 1440" då får du nog någon slags b-spons tror jag...

alltså jag hade inte tänkt söka hos typ k2 och extrem utan mer sportringen och intersport :P kanske endå lite långsökt :P
men hur mkt krävs det att bli sponsrad av någon sånn affär då?

Senast ändrad:
såhär är det:
Du måste inte vara jättebra för att bli sponsrad men du måste kunna framföra något för företaget som ska sponsra dej.
Du måste ha en bra motivering och du måste kunna visa upp meriter som t.ex tävlingsresultat.
Sen tror jag att det är en väldigt dum idé att gå till intersport eller sportringen för att bli sponsrade. Intersport är ett internationellt företag och då kanske inte deras chef i tyskland eller nåt känner för att sponsra en svensk liten unge som nästan sätter switch 540.
sportringen är också ett för stort företag + att dom inte har några bra snöprylar.

Om jag var du skulle jag gå till ett litet lokalt företag eller en liten lokal butik. Inget stort och inget internatinellt.
Lokala företag kan nog tänka sej att sponsra dej om du åker mycket och om dom ser att du utvecklas fort, klipp ihop en film där ni börjar med klipp på lite sämre saker och ökar till bättre och bättre saker i en jämn takt. Då får åskådaren en känsla av att ni utvecklas fort och det är bra för er!

Keep up the work!

vinn en tävling! De flesta tävlingar sponsras ju av nåt företag och vinner du kanske dom erbjuder dig något slags spons!

synas top tre i tävlingar är etremt viktigt! spelar ingen roll om du så sätter sw 1440, om du inte syns någonstans!

Hjalle_S sa:
synas top tre i tävlingar är etremt viktigt! spelar ingen roll om du så sätter sw 1440, om du inte syns någonstans!
om du sätter det så är jag mycket säker på att folk ser dej å kommer prata om det.

tror inte de e särsklit svårt att få b-spons... bara o smöra lite för butikschefen så släpper han prylarna för inköppspris!

alltså ja sätter typ nästan sw 720 nästan 900 i big jump och massa andra snurrar med grabs eller tar grabs på alla snurrar och det var förra året på dom ggr iår ja har kört rails så har ja blivit typp 3 ggr bättre kommer bli mkt bättre på hopp sen också när man hittar en bra backe med ett men om ja blir lite bättre i vinter ere nån som tror att man skulle kunna söka typp b-spons eller helspons hos typp nån liten butik i stan tex active eller nått?

corkaren sa:
alltså ja sätter typ nästan sw 720 nästan 900 i big jump och massa andra snurrar med grabs eller tar grabs på alla snurrar och det var förra året på dom ggr iår ja har kört rails så har ja blivit typp 3 ggr bättre kommer bli mkt bättre på hopp sen också när man hittar en bra backe med ett men om ja blir lite bättre i vinter ere nån som tror att man skulle kunna söka typp b-spons eller helspons hos typp nån liten butik i stan tex active eller nått?
måste tillägga att ja kom 2:a i en big air tävling i vintras....

Lyssna inte på den där Ewasx eller vad han hette...
Det var någon smart som skrev nåt att om du motiverar dig bra och har något att framföra till företaget, han/hon kan du lyssna på.

Och sen det där med att söka, det är ju bara att skicak till allt som du får tag en address till, du kan ju inte får något värre än ett nej..

Bästa tiden att söka är på våren/sommaren.. tjiiiing

Senast ändrad:
corkaren sa:
det är helt omöjligt att läsa en sån lång mening och förstå ngt alls.

corkaren sa:
grabben, snälla. punkt, komma tecken. Vart är dom?

Senast ändrad:
håller med waster spons är överskattat. och desutom så jävla omordernt.. lika som hopp.

hopp va liksom 2006 precis som spons nu 2007 äre rails som gäller å va så osponsrad som möjligt

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp