Sport-Conrad polisanmälda ! konkurs ?

Johnett

Ny medlem
Fick höra på omvägar att Sport-Conrad är polisanmälda och att de är under utredning för att de inte betalar skatt o moms eller hur de nu var . . . . Och om de nu blir fällda så riskerar de att gå i konkurs

Är det någon här som kan utveckla det jag hört eller bekräfta ?

-J

conrad äger ju. är detta ett rykte eller är du säker?

Detta är något jag hört. ! inget som behöver vara sanning, men äre nån som kan bekräfta detta så vore de ju bra. . .

fan va bra. conrad är en tysk mustaschporr-skådis som borde satts innanför galler för länge sen.

Fluffsurfarn sa:
fan va bra. conrad är en tysk mustaschporr-skådis som borde satts innanför galler för länge sen.
bara för du e rik o lika gärna kan köpa i vilken affär som helst kanske vi vill ha ett budget alternativ,

WilheIm sa:
fuck, jibbingen kommer gå i konkurs:( måste jag köpa ett par puckelskidor
Bara för en internet butik gå i konken för att han inte betalar de han ska så betyder inte det att jibbingen skiter sig. du kan ju alltid gå till markbutikerna.
/M

M-Axelsson sa:
WilheIm sa:
fuck, jibbingen kommer gå i konkurs:( måste jag köpa ett par puckelskidor
Bara för en internet butik gå i konken för att han inte betalar de han ska så betyder inte det att jibbingen skiter sig. du kan ju alltid gå till markbutikerna.
/M
haha, ja du har helt rätt M-Axelsson! bra tänkt

jag tror att fluffsurfarn har fått för mkt av "vem vet vad" av den omtalade conrad, det är därför han gnäller lite kan jag tänka mig.

Pizzaaugust sa:
Fluffsurfarn sa:
bara för du e rik o lika gärna kan köpa i vilken affär som helst kanske vi vill ha ett budget alternativ,
haha jag var ju sjukt seriös. sitter fan hemma med ett par scratch fs från just sport-conrad. o min ekonomi ska vi inte ens börja prata om, har väll skulder på ungefär 3000.

Fluffsurfarn sa:
Pizzaaugust sa:
Fluffsurfarn sa:
haha jag var ju sjukt seriös. sitter fan hemma med ett par scratch fs från just sport-conrad. o min ekonomi ska vi inte ens börja prata om, har väll skulder på ungefär 3000.
aha ironi;):P

Om detta skulle stämma så har dem väl rätt att betala tillbaka pengar som betalas in innan dem isåfall försätts i konkurs. Jag menar, behvöer man vara oroligt för att inte få sina varor/pengar om man beställer nu snart?

Ja du behöver vara orolig om du betalt i förskott!

Din återbetalning kommer i sista hand vid en ev. konkurs. Finns det pengar kvar till dig så får du givetvis tillbaka dina pengar. Troligtvis gör det inte det efter som dom gått i kunkurs av den anledningen att pengarna inte räckte till.

Så mitt tips är att välja ett betlningssät då du betalar vid leverans eller väntar tills allt detta löst sig.

When in doubt stay out!

// hellberg

Senast ändrad:
Oh nej!
Det här är inte bra, sport-conrad är ju själva hjärtat i våran livstil. Jag har svårt att tänka mig att jibbingen ska överleva detta fall. Vad ska vi göra?

Eller så händer det inte ett piss förutom att vi får köpa från en annan e-handel.

Jag känner inte till hur den tyska konkl ser ut, men att betala innan du fått varan är alltid riskabelt i samband med en konkurrs i och med att dina pengar dras i konkurrsboet.

Undrar om detta verkligen stämmer.. Hade ju tänkt beställa nya skidor från just conrad. *funderar*

Dom säljs till andra butiker eller liknande(ofta billigt för att få snabba pengar), Allt för att dra in pengar till konkursboet så fort som möjligt.

Senast ändrad:
dom säljs svinbilligt av kronofogden ;) .. så hade det iaf varit om det varit i sverige. vet inte hur det funkar i tyskland men om det är likadant där kanske man ska dra dit och köpa på sig ett lager.

men varför inte maila sport -conrad och fråga om ryktet är sant eller falskt? rykten är ju som de är...lever sitt eget liv och skiter i sanningen.

eller är detta en tråd där vi förväntas skapa ett rykte att de konkat så folk slutar beställa från tyskland och istället handlar dyra skidor på t ex alpingaraget?

Senast ändrad:
skidnarkoman sa:
men varför inte maila sport -conrad och fråga om ryktet är sant eller falskt? rykten är ju som de är...lever sitt eget liv och skiter i sanningen.

eller är detta en tråd där vi förväntas skapa ett rykte att de konkat så folk slutar beställa från tyskland och istället handlar dyra skidor på t ex alpingaraget?
Även om det är sant tror jag inte Sport-Conrad skulle gå ut med det.
Det är nog sånt man helst håller för sig själv för att behålla sitt fina rykte!

Fattar inte vad ni menar med att dem skulle gå i konkurs pga att dem tex: inte betalt skatt? Försätts ett företag i konkurs för att man fifflat med skatten? Blir det inte andra påföljder istället för just konkurs? Fattar inte riktigt....Kan någon som är bra på företagsrätt förklara tack.

Känns så ja, varför skulle ett sådant välmående företag fiffla...Iofs kan man ju ibland undra hur dem kan hålla så låga priser ;D

Skulle man kunna få nån slags källa på de här uppgifterna? Är nämligen själv i valet-och-kvalet att köpa skidor från SC just nu. Och det är ju ingen bra ide ifall de redan konkat.

jag tror inte att detta stämmer.?
men om det gör det så får man helt enkelt hitta ett annat ställe att köpa skis..!

Rydellen sa:
Fattar inte vad ni menar med att dem skulle gå i konkurs pga att dem tex: inte betalt skatt? Försätts ett företag i konkurs för att man fifflat med skatten? Blir det inte andra påföljder istället för just konkurs? Fattar inte riktigt....Kan någon som är bra på företagsrätt förklara tack.
det är antagligen så att dom får rätt höga summor böter
och dom kanske inte har tillräckligt med pengar och då sätts dom i KK.

peace, faith, love, hoerz.

Om ingen har nå riktig fakta låter det här mest som nån "svensk" skidförsäljare som försöker smuts kasta sina konkurenter.

jeg har precis köpt ett par Mantra från S-C och det gick fint. betala med kort, fick laggen efter 3 dar. med hänsyn till om conrad betalar moms så gör dem det efter tyska mått - vi betalar alltså moms på våra skidor men enligt tysk låg standard, precis som med spriten!

kort och gott så håller nog Conrad sig levande så länge folk köper skidor från dem och det görs det ju!, ahhh växthuseffekten kan kanske konka conrad men annars är det nog goda tider!?

Jag tror inte på dethär för än någon kan visa en vättig källa. SC är ett av de största företagen i europa på vi friluftsartiklar; ska nog ganska extrema böter till för att de ska kursa. Har dessutom hört att han som äger SC redan har dragit in så mycket pengar att han lagt sig på en prisnivå som han knappt tjänar nått på.

De flesta stora amerikaska friluftskedjor har totalt lånestopp och dom är säkert 100ggr större än SC. Så storleken på företag gör inte alltid att att de går säkrare. Sport Conrads priser är ju lägst vilket säkert beror på lägst vinstmarginaler också.....

1faceplant1 . . . .

när jag köpte nya pjäxor på en affär i stan så sa en kille som jobbade där de. han lät som att han visste lite va han snackade om, fast det kan ju vara så att han ville få dem att få dåligt rykte....

Och du litar på honom? Herregud... Hade jag jobbat på Konsum hade jag ju självklart gått runt och snackat skit om Ica. Men Ica konkar ju inte för att någon på Konsum snackar lite...

Det känns som att hela grejen är tagen ur luften och saknar belägg.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp