Sportresor lurade oss!

muffep

Ny medlem
Sportresor lurade oss!
vi hade tänk boka en resa under sportlovet till Verbier med företaget sportresor. Men de lurade oss ganska rejält, istället för 8k som vi trodde att det var, kostade det 11k. Nu undrar vi om det finns någon bra hemsida som har paketresor för sportlovet, till alperna.

Sportresor lurade oss!
Antar att du inte räknade in allt såsom skidfrakt, försäkring, transfer o.s.v. Inget lurendrejeri.

Senast ändrad:
Sportresor lurade oss!
Åkte med UCPA till Val Thorens i januari. Kan säga att jag aldrig blivit mer nöjd med en skidresa förut. Mat, Resa, Boende, skidutrustning, kanonbra guider och aktiviteter för endast 6000:- ungefär. Det får man knappt resa och boende för hos andra arrangörer. Rekommenderas starkt för alla resor till områden där de har resor till!

Sportresor lurade oss!
Håller helt med, åkte med UCPA till Chamonix för 4 år sedan och de är kanon!
Se bara till att gänget är hyfsat jämna skidåkare så ni hamnar i samma skidskole grupp och gärna då en av de mer avancerade, då det blir mer som guide än som skidskola.
Lunchpaket är också guld för reskassan...

Lion är väl okej så länge ni får bra pris, själva resan och boende brukar det inte vara nått fel på, bara generellt unga och i alla fall när jag åkte med dem slöa buss/reseguider.
Plus att dom bara får visa er systemet och ta er på picknick och inte göra någon riktigt åkning...

Sportresor lurade oss!
tetat langley?
åkte med dom till serre chevaliere i vintras, sjuuukt nöjd!
först å främst asskön personal.. man blev typ polare med hela crewet, kockarna å dom i receptionen å allt.. + guiderna! underbart folk helt enkelt!.

sen va de galen skidåkning, guidade turer typ 4 av 7 dagar.. ingår i priset
och maten ska vi inte tala om.. har ALDRIG fått bättre mat än när jag var där.. helt sjukt.. ingick också i priset

de enda man fick köpa var väl lunch.. finns massa mysiga fik ute i backen..

serre chevaliere är den solsäkraste skidorten i alperna med dryga 300 soldagar om året, och när de kommer snö kommer de MASSOR!
free radicals har vart där å spelat in film ett par gånger..

jag rekomenderar detta ställe varmt!
mycket varierad åkning, skönt folk, mycke svenskar..

så kolla langly

Sportresor lurade oss!
Vill man verkligen åka till ett ställe som har 300 soldagar, då återstår ju bara 65 dagar på hela året då de är CHANS på snö/regn :P

Sportresor lurade oss!
Serre har ju inte alls mycket svenskar om man jämför med exempelvis Verbier.
Inte lika mycket sol som Verbier heller.
Och jävligt dåligt uteliv vid sidan om skidåkningen.

Men det finns bra skogsåkning..

Sportresor lurade oss!
splendid sa:
Vill man verkligen åka till ett ställe som har 300 soldagar, då återstår ju bara 65 dagar på hela året då de är CHANS på snö/regn :P
Förklaringen är att det snöar ofta på nätterna, de ggr jag varit i Serre har det varit sjukt mkt snö (+400cm) men jag tror de har fått lida mer pga ev. växthuseffekt på senare år. Solbrist har det aldrig varit där dock, fick gogglesbränna som en skibum på 3 dgr.

Sportresor lurade oss!
Lurendrejeri eller inte men sant är att dom har en j-a massa tillägg!

Snart ska dom nog ha tillägg om du även tänkt att åka skidor på alpsemester!

Bli inte förvånade om även den traditionella charterindustrin blir tvingade att göra som seriösa flygbolag, dvs visa totaltpriset direkt istf ett avskalat lockpris....

Sportresor lurade oss!
Viktoria-L sa:
www.rollinsnow.se, de planerar vi iaf att dra ner med.
Håller med och det är även billigare än ucpa om du resan har egen skidutrustning och klarar dig utan skidläraren. Lite jobbigt också med ucpa då de inte har många svenska guider, när jag åkte var där bara franska guider så det var svårt med språket.

Tillbaka
Topp