Nog för att jag kan instämma i flera av de saker som du uttrycker ditt missnöje över. Att befolkningens, och således också de ungas, språkkunskaper i det svenska språket har försämrats drastiskt under de senaste tjugo åren kan nog de flesta enas om. Att samtidigt kunskaperna inom andra spårk, främst då engelska, har ökat så kanske inte det ter sig så konstigt att engelskan för större inflytande över det svenska språket genom nya ord och meningsbygnader (även särskrivningar). Det finns även andra faktorer som verkat till att förändra det svenska språket, en viktig del är Lunarstorm, en site som för många barn och unga var det första steget på Internet.
Att införa någon typ av språktest för att få bli medlem tror jag inte är rätt väg att gå, även om det troligtvis hade höjt de språkliga kvalitéerna i forumet (bland de ytterst få inlägg som hade skrivits varje år).
Att ha hårda språkpoliser som anmärker på vart enda litet stavfel, skrivfel eller annat typ av fel som kan förekomma skulle totalt sänka forumet på freeride.nu genom att folk helt enkelt skulle bli för rädda för att skriva fel och därför helt hålla sig ifrån att skriva mer.
Ditt inlägg om att de språkliga kvalitéerna i forumet är inte det första, det är säkerligen inte heller det sista. Människor mognar med ålderna och jag är säker på att du inte heller använde dig av helt korrekt svenska när du var yngre.
Säkerligen skulle många av freeride.nus fjortonåriga användare förvinna från forumet om de kände till newschoolers.com och kanske skulle ännu fler försvinna vid en lansering av siten jibbing.nu. Och då kanske du kan känna att du lyckast för medelåldern på freeride.nu skulle garanteras höjas en bra bit, men är det verkligen vad du vill. Att endast de få som brinner för den seriösa brantåkningen och har fler än 10 säsonger bakom sig sitta själva på freeride.nu? Eller är det kanske så att freeride.nu är en såpass bred site så att det även finns plats för de yngre som hellre hänger i parken?
Men självklart så skulle det uppskattas om flera tänkte till innan de skrev sina inlägg, kanske att de till och med kunde korrekturläsa dem innan de klickar på "skicka".
Just my two cents
EDIT: Vill bara tillägga: Jag beklagar fortfarande att skrivihop.nu har lagts ner
http://www.skrivihop.nu/