Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
men priserna för kommande säsong ligger redan uppe, inte några 1150 där intehellbergarn sa:Gemeinde (mydigheterna/st antons kommun) har valt att höja priset denna säsong till 1150 euro för ett säsongskort. 11000 kr!! Plus att man inte längre får tillbaka pengar om man jobbar.
Okej, sorry. Jag drev bara, inga priser ska höjas och inte skatterna heller.... Alla var bara så stirriga och stressade att det var ett bra läge... Sry =)CmoR sa:Shiet ! Jag vill med ha en källa på det där med 11K för säsongskortet o.O
Läst om det där men inte lyckats hitta så mycket info om det. Men något säger mig att det löser sig där nere. Vi lär ju inte vara ensamma om att behöva skriva på det, så någon måste ju veta.Callerud sa:Åker ner den 30 november och blir där hela säsongen om allt går som de skall. Har redan boende men jobb får allt fixas på plats, (känns som de löser sig).
Någon som vet vart man skriver på det där pappret om att man skall stanna mer än 40 dagar.? (källa svenska ambasaden). Eller behövs det inte??
Ha re!
Callerud sa:Någon som vet vart man skriver på det där pappret om att man skall stanna mer än 40 dagar.? (källa svenska ambasaden). Eller behövs det inte??
MailBox:
Registration upon arrival is neccessary and must be done within the first 3 days!
Vet dock inte om detta fortfarande stämmer, källan e från säsongen 05/06.MailBox:
The village police look after lost & found, accomadation registration and de-registration.
Så även fast man inte ska ha en "fast bostad" utan bumma runt, så skall man registreras, men då på Gemeindeamt? Inte i Sverige på något sätt?hollibob sa:I 99% av fallen fixar din hyresvärd allt vad papperwork heter, du ska bara fylla i en del själv. Annars fixar du det på Gemeindeamt, typ myndighetskontoret. Men registreras skall man!
Ja efter som det är många som ska säsonga där så lär det ju vara drag när du än kommer ner...Teufel sa:Jag ska bumma där en vecka 4! Första gången jag besöker stället, hoppas där är liv trots vecko valet!
Ingenting från Sverige, allt på plats. Som sagt så fixar nästan alltid din hyresvärd det, men om så inte är fallet måste du registrera dig själv, och göra om det var gång du flyttar.jimhoe sa:Så även fast man inte ska ha en "fast bostad" utan bumma runt, så skall man registreras, men då på Gemeindeamt? Inte i Sverige på något sätt?hollibob sa:I 99% av fallen fixar din hyresvärd allt vad papperwork heter, du ska bara fylla i en del själv. Annars fixar du det på Gemeindeamt, typ myndighetskontoret. Men registreras skall man!
Har inte hängt med riktigt från början men det där om 40 dagar har ju även med försäkringen att göra. Hemförsäkringen täcker oftast 45 dagar utomlands tror jag men sen måste man fixa något tillägg, är inte säker på att det har nån koppling till det du menade men kolla med ditt försäkringsbolag...Callerud sa:Någon som vet vart man skriver på det där pappret om att man skall stanna mer än 40 dagar.? (källa svenska ambasaden). Eller behövs det inte??
Ha re!
Det beror helt och hållet på vad du menar med billigt, priserna varierar ju naturligtvis med säsongen men det stället vi stannar på (ett b&b) kostar 250kr/natt/person och ligger mitt i smeten, vad jag har uppfattat det som är det ganska hyffsat/medel. Kika in på deras hemsida, tanten är riktigt trevlig och snackar bra engelska.ponti sa:Nån som vet något billigt vandrarhem eller liknande första veckan man är där?
Det ska göras! Och jag vet att jag repeterar lite till här nu.Callerud sa:Åker ner den 30 november och blir där hela säsongen om allt går som de skall. Har redan boende men jobb får allt fixas på plats, (känns som de löser sig).
Någon som vet vart man skriver på det där pappret om att man skall stanna mer än 40 dagar.? (källa svenska ambasaden). Eller behövs det inte??
Ha re!
Det går ett tåg om dagen från Innsbruck till St. Anton.Flickan_Fia sa:Går tågen ofta från Innsbruck till St. anton? tjänar man på att flyga dit eller är det samma skit att flyga till Zürich som ligger 3 timmar därifrån och ta tåget därifrån? Om tågen går oftare från Z. menar jag?
Japp bokade via sj men jag varnar er. Dom e fan itne riktiga i huvvet. första gången jag ringde skulle det tydligen kosta 3660 sa hon..ringde sedan igen och då kostade det tydligen 2500. sen ringde ja en tredje gång och en annan kille svara och då kosta det 1600 me sovplats från göteborg.. got vrickat så betala inte förmycke i onödanAnteeL sa:Vi åker med tåg från Köpenhamn mest troligt 5e december. Ponti, bokade du tåget genom SJ?
Japp det gør det, æven bussresan dit ær gratis med liftkort!Teufel sa:Förresten.. Någon som vet om sonnenkopf ingår i det vanliga liftkortet där?
Japp, va rätt lite folk men locals är om möjligt ännu trevligare att festa med så det är lugnt. Plus att det finns ju tid för försäsongsträning om man inte har ngt att göra =)stay_tuned sa:Det är ingen ovanlighet att det är svårt att få jobb i mitten november. Ha lite is i magen, gå runt och fråga fråga fråga så löser det sig nog. Tänk på att det är mååånga små restauranger ochh barer i backen som inte ens är i närheten till att öppna än... När gästerna börjar komma till st anton kommer också arbetskraften efterfrågas. Antar att ni är ganska så ensamna där nere nu?![]()