St Anton 09/10 säsongtråd

HEY! Åker tåg från GBG den 29e dec, någon som håller mig sällskap ner?

Och where is the place to be at new years eve?! Tycker folket från Freeride borde invadera en hel pub, tvångs-rabattera shottarna genom svenska midsommar-sångers tortyr och ha förbannat roligt tillsammans!

(Och ja, jag åker ner dit ensam och saknar vänner :-( )

hallå, jag kommer ner den 4 januari och skulle behöva nånstans att bo första nätterna. e de nån som som man kan slagga hos eller nån som har tips på nått billigt boende?

Någon som har ett golv eller en soffa ledig för två tjejer från Uppsala som kommer ner den 6e januari, bara ett par nätter?
Eller kanske tips på någon som har, eller något annat billigt boende?
josefin_snihs@hotmail.com

Senast ändrad:
Sweeet den här tråden har jag letat efter=) Har inte vart speciellt orolig för något i St Anton, men när man läser lite här så är det ju heelt lungan! Ses överallt och ingenstans sköna människor!:P

vag jag har hört så ska det komma ett fint dump nu efter nyår? stämmer detta?

Jag hoppas det eftersom jag och två polare kommer ner till St Anton 1-10 januari. Hoppas man kanske får chansen att åka med några av er.

hör av er!

cheers

tja vi är två killar som kommer ner nu på onsdag (6e) och skulle älska ett temporärt boende bara några dagar medans vi söker jobb! För oss gör det inget om det är trångt, vi är bara glada för lite tak över huvudet! Självklart betalar vi nån rimlig slant för besväret.

Mvh

Anton och Claes
+46 733 805 815

Hallå! Jag letar boende för 11dagar från och med 25e jan till 5e feb. Ska ner och hälsa på alla mina gamla säsongarvänner där nere som har turen att få vara där iår igen! jag får nöja mig med den tiden jag får nu så får jag spara ihop pengar till nästa vinter istället! Hör av er om någon har en soffa/resväska, madrass eller vad som helst! Jag åker skidor och är en jävel på afterski!
/Josefin 0046734038134

Tja alla goa människor!

På måndag drar jag o polaren till St Anton! Tanken är vi blir borta hela säsongen för att åka grymt mycket skidor och snowboard, festa, jobba och ha det allmänt väldigt glassigt.
Jag har varit i St Anton en gång tidigare för några år sedan och har längtat tillbaka ända sedan dess. Vi har varken jobb eller boende fixat ännu, tänkte lämna det åt slumpen och se hur det går! Men vi har ett triangakök samt koserver och pasta köpt på ÖoB för 1500kr så vi lär ju kunna överleva ett tag iaf ;) Båda är relativt nymuckade från militären så vi ska väl överleva på lite barr om inte annat. Vi har dessutom bil så det är lungan!

Jag har en ganska vass systemkamera tillsammans med en mac så om någon vill ha en privat fotograf hör av er! :D Boende är rejält uppskattat om någon har ledigt till 2 goa gubbar från götet.

Hoppas allt är bra nere i Anton, nån som vill ta en bärs med ett par nya säsongare är det bara att höra av sig här så fixar vi nåt annars ses vi i backen samt på KK! Ha de gött allihopa (ni lär känna igen oss sittande i backen kokandes spagetti haha)

PS. Hellbergarn vad säger du! Är det ingen snö där nere? Kollade rapporter och det skulle snöa idag och på onsdag bland annat. Är du full eller? :)

Senast ändrad:
Mm men du kan ju till att börja med pissa på allt vad väder rapporter heter.. Tyvär, igår var första dagen det snöade på 3 veckor och det kom kanske 2 dm.
Avgör själv.

har det inte snöat på 3 veckor? låter ju lovande, vi drar om typ 12 timmar från göteborg till st anton. Aja dumpet kommer med oss!! ;) jag kan en bra snödans..

Senast ändrad:
Gör den dansen för jag kommer ner på lördag och då vill jag sa dump på nätterna och solsken på dagarna!

Funderar på att åka ner till St Anton i tre veckor v7,8,9...
Boende brukar inte vara problem, utan det är snarare polare att hänga med samt åka. Då jag inte lyckats få med mig någon...

Vill ju inte åka runt själv på dagarna...
Tips ?

Åker både skidor & snowboard...

Senast ändrad:
fan min snödans verkar snarare få solen att skina mer..! men nästa helg nalkas det en halvmeter snö, om man ska tro väderleksrapporterna. min snödans upp till bevis!

perschan sa:
daanny sa:
hellbergarn sa:
SKITSÄSONG! Hatar att bara sitta och vänta på snön, usch, är det bara anton i hela europa som inte får någon snö?
Vi körde puder hela dagen idag...
Orka sitta och vänta. Har kört knädjupt ett par dagar..
Gött! Heliskiing? jag har också hittat orörd offpist, hoppat ur flera liftar men inte hittat nåt riktigt djupt. Körde i princip sönder min bräda igår pga djupet. Men det är bara att gratulera ifall du hittat några goa repor =)

Senast ändrad:
Någon som vill sitta barnvakt?
Hej, vi kommer vara i St Anton v 11 och jag är ute efter en barnvakt dagtid till vår dotter som då är 9 månader. Erfarenhet krävs. Tack på förhand!

Hallo!

Jeg er i Innsbruck nå, men har tenkt til å bevege meg opp til St.Anton, kanskje i morgen. Så det skulle komme en del snø de neste dagene! Har ikke noe sted å bo, kan noen hjelpe meg med det? Jeg blir bare noen dager, og alt jeg trenger er 60x200cm med gulvplass.

Jeg har gjort sesong i Anton for noen år siden, så jeg er godt kjent, og vet om noen bra spots.

Hörs!

Om någon är sugen på att köpa bräda ( 154 ), bindningar (M) och boots (42) riktigt billigt så råkar jag ha en över, förra årets modell på allt och väl använt men billigt som sagt. säljes pga att jag konverterat till skidor.
Ring och ge mig ett bud så är allt ditt direkt!

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=54405

(+43)06649771046

calle88 sa:
perschan sa:
daanny sa:
Vi körde puder hela dagen idag...
Orka sitta och vänta. Har kört knädjupt ett par dagar..
Gött! Heliskiing? jag har också hittat orörd offpist, hoppat ur flera liftar men inte hittat nåt riktigt djupt. Körde i princip sönder min bräda igår pga djupet. Men det är bara att gratulera ifall du hittat några goa repor =)
Nu är det väl ingen latmask som klagar mer över snön va?
Ta hand om varandra där ute nu bara och tänk efter var ni åker, ingen vill nog se sin vän åka hem i kista. Kan bli galet farligt framöver..

Tillbaka
Topp