Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Även om jag säkert bemöter folk som en riktig jävel ibland tycker jag ju helt klart att detta var det klokaste inlägget i den här tråden!Ace_DG sa:Hej Alla!
Här kommer en riktigt gammal stöt, mogen för pension eller permanent horisontalläge snart rentav!
Generellt sett tycker jag textkvaliten har sjunkit under de ca 10 år jag funnits på FR, men det är nog helt i linje med användandet av bl a de aktuella sociala media som inte fanns då. Man anpassar sitt uttryckssätt och ordval helt enkelt. Jag ser inga problem med det egentligen, allting förändras, även språket.
Det tråkiga är när någon gör ned t ex en yngre förstagångsskivare med diverse lätt kränkande tillmälen och uppmaningar. Det är väldigt onödigt, speciellt i ett sammanhang som detta. Vi har ju faktiskt något gemensamt (förhoppningsvis...), nämligen glidande verksamhet i dess olika former.
Min erfarenhet är att man kommer mycket långt i relationen med sina medmänniskor genom ett korrekt bemötande, ännu längre med ett vänligt korrekt bemötande, riktigt långt med det redan nämnda plus lite humor, kanske även lite ironi (trodde ni inte va?). Jag har garvat gott många gånger här på FR under alla mina år! Låt det fortsätta!
Ordet är faktiskt fritt, glöm inte det! Sen har ju faktiskt moderatorn lite att säga till om, något jag ibland ärligt talat uppskattar!
Läste en skylt på professors (strömningsmekanik...) kontor en gång.
"Engage Brain Before Talking", kan lätt ändras till "Engage Brain Before Writning".
Fundera på hur mottagaren uppfattar ditt meddelande...
Ha det!
Eder,
Ace DG
Den skyldige är frukt-telefonen, när man nuförtiden skickar en bokningsförfragan per epost pa typ vacation rentals eller liknande kan man fa svaret "yes, call me" som svar, inte mycket med "Dear Sir, thank you for your enquiry bla bla".Ace_DG sa:Generellt sett tycker jag textkvaliten har sjunkit under de ca 10 år jag funnits på FR, men det är nog helt i linje med användandet av bl a de aktuella sociala media som inte fanns då. Man anpassar sitt uttryckssätt och ordval helt enkelt. Jag ser inga problem med det egentligen, allting förändras, även språket.
Alla som skriver nagot omotiverat otrevligt till nagon 15- borde raderas. Hur skulle det funka om lärare i skolan eller tränare i idrott skulle skrika till 13aringar "shit vad dalig du är". Skulle ge en ljus framtid.Ace_DG sa:Det tråkiga är när någon gör ned t ex en yngre förstagångsskivare med diverse lätt kränkande tillmälen och uppmaningar.
Den är för svår för mig, jag drar mig tillbaka och inväntar en bra lösning :DARE1977 sa:Du har def en poäng, men vem ska reglera det sk "fria ordet" ?