Stämningen på Freerides forum

tycker forumet har dött ut lite, det blev väl så när FR-elit "blev vuxna".
Nu är det ju bara massa gamla gaggiga gubbar på ena sidan som snackar allt för mycket bull samt klagar och på den andra sidan massa naiva dumma kids.

Bull vet jag inte, snackar ner kidsen lite mycket emellanåt men när gamlingarna finner något värt att diskutera tycker jag kvalitén är nog så god. Jibberish tråd om Rocker på Katana och MnOs svar var en riktig höjdare för att ta ett färskt exempel

jag föreslår en pop-up-ruta som kommer upp när man skapar nya trådar och som uppmanar användaren i fråga att söka i forumet innan denne postar. :)

tips: tycker ni att en tråd är löjlig och inte är värd din tid eller en hjälpsam kommentar. gå vidare, skit i att kommentera. behöver inte pissa på skaparen av tråden för att han inte har hittat det han letat efter på google, i sökfunktionen eller liknande. posta en länk till en tråd med liknande frågor/svar istället för att sitta och skriva 6 meningar om hur svårt det är att använda internets sökfunktioner och länka coola bilder som den nedan!
serious.cat.fucking.around.jpg

vips så blev det helt plötsligt mycket trevligare!

Senast ändrad:
Jag är ny i forumet och tycker att det är synd att folk är så duktiga på att hålla sig till ämnet. Visst är det trevligt att man lätt hittar den info man behöver men det är inte så man skapar ett roligt forum. Alldeles för få trådar behandlar annat än berg, snö, utrustning osv. Eftersom skidåkningen för många är en livsstil borde det också finnas roligare saker att diskutera, runt skidåkningen, typ som i denna tråden. Fast det är bara vad jag tycker, och jag tror också att forumet ganska bra återspeglar vad folk faktiskt vill ha, vilket uppenbarligen är ett ganska strikt informativt forum.

Eftersom jag nästan bara skriver i och skapar de "icke-relevanta" -trådar nå nämner, så tar jag detta en smula personligt.

Ge mej något exempel på vad du vill ha mer på forumet. Brrrrrring it!

Hej Alla!

Här kommer en riktigt gammal stöt, mogen för pension eller permanent horisontalläge snart rentav!

Generellt sett tycker jag textkvaliten har sjunkit under de ca 10 år jag funnits på FR, men det är nog helt i linje med användandet av sociala media som inte fanns då. Man anpassar sitt uttryckssätt och ordval helt enkelt. Jag ser inga problem med det egentligen, allting förändras, även språket.

Det tråkiga är när någon gör ned t ex en yngre förstagångsskivare med diverse lätt kränkande tillmälen och uppmaningar. Det är väldigt onödigt, speciellt i ett sammanhang som detta. Vi har ju faktiskt något gemensamt (förhoppningsvis...), nämligen glidande verksamhet i dess olika former.

Min erfarenhet är att man kommer mycket långt i relationen med sina medmänniskor genom ett korrekt bemötande, ännu längre med ett vänligt korrekt bemötande, riktigt långt med det redan nämnda plus lite humor, kanske även lite ironi (trodde ni inte va?). Jag har garvat gott många gånger här på FR under alla mina år! Låt det fortsätta!

Ordet är faktiskt fritt, glöm inte det! Sen har ju faktiskt moderatorn lite att säga till om, något jag ibland ärligt talat uppskattar!

Läste en skylt på en professors kontor en gång.
"Engage Brain Before Talking", kan lätt ändras till "Engage Brain Before Writing".
Fundera på hur mottagaren uppfattar ditt meddelande...

Ha det!
Eder,
Ace DG

Senast ändrad:
Ace_DG sa:
Hej Alla!

Här kommer en riktigt gammal stöt, mogen för pension eller permanent horisontalläge snart rentav!

Generellt sett tycker jag textkvaliten har sjunkit under de ca 10 år jag funnits på FR, men det är nog helt i linje med användandet av bl a de aktuella sociala media som inte fanns då. Man anpassar sitt uttryckssätt och ordval helt enkelt. Jag ser inga problem med det egentligen, allting förändras, även språket.

Det tråkiga är när någon gör ned t ex en yngre förstagångsskivare med diverse lätt kränkande tillmälen och uppmaningar. Det är väldigt onödigt, speciellt i ett sammanhang som detta. Vi har ju faktiskt något gemensamt (förhoppningsvis...), nämligen glidande verksamhet i dess olika former.

Min erfarenhet är att man kommer mycket långt i relationen med sina medmänniskor genom ett korrekt bemötande, ännu längre med ett vänligt korrekt bemötande, riktigt långt med det redan nämnda plus lite humor, kanske även lite ironi (trodde ni inte va?). Jag har garvat gott många gånger här på FR under alla mina år! Låt det fortsätta!

Ordet är faktiskt fritt, glöm inte det! Sen har ju faktiskt moderatorn lite att säga till om, något jag ibland ärligt talat uppskattar!

Läste en skylt på professors (strömningsmekanik...) kontor en gång.
"Engage Brain Before Talking", kan lätt ändras till "Engage Brain Before Writning".
Fundera på hur mottagaren uppfattar ditt meddelande...

Ha det!
Eder,
Ace DG
Även om jag säkert bemöter folk som en riktig jävel ibland tycker jag ju helt klart att detta var det klokaste inlägget i den här tråden!

Ace_DG sa:
Generellt sett tycker jag textkvaliten har sjunkit under de ca 10 år jag funnits på FR, men det är nog helt i linje med användandet av bl a de aktuella sociala media som inte fanns då. Man anpassar sitt uttryckssätt och ordval helt enkelt. Jag ser inga problem med det egentligen, allting förändras, även språket.
Den skyldige är frukt-telefonen, när man nuförtiden skickar en bokningsförfragan per epost pa typ vacation rentals eller liknande kan man fa svaret "yes, call me" som svar, inte mycket med "Dear Sir, thank you for your enquiry bla bla".

Ace_DG sa:
Det tråkiga är när någon gör ned t ex en yngre förstagångsskivare med diverse lätt kränkande tillmälen och uppmaningar.
Alla som skriver nagot omotiverat otrevligt till nagon 15- borde raderas. Hur skulle det funka om lärare i skolan eller tränare i idrott skulle skrika till 13aringar "shit vad dalig du är". Skulle ge en ljus framtid.

Delta, Alla som skriver nagot omotiverat otrevligt till nagon 15- borde raderas. Hur skulle det funka om lärare i skolan eller tränare i idrott skulle skrika till 13aringar "shit vad dalig du är". Skulle ge en ljus framtid

Du har def en poäng, men vem ska reglera det sk "fria ordet" ?

Tillbaka
Topp