Sweet Rooster och skärmen...

• Trådstartare Trådstartare H-T
  • Start datum Start datum
H

H-T

Guest
Tja..

Har tänkt att köpa Sweet Rooster men har två problem. För de första så vet ja inte vart man kan köpa den. Alla säger Alpingaraget men fan ja har vart där rätt ofta men den finns inte. Ska kolla på Alpint men om den inte finns där vart kan jag då få tag på den i sthlm? Det andra är att ja undrar om man får med skärmen eller om man måste köpa den. Och i fall man måste köpa den vart finns den och vad kostar den?? Föresten vad kostar Roostern??

pz..

Föresten finns det olika sorters skärmar eller finns det den som Karlström har i Not Another Ski Movie och Serious och massa andra filmen??

pz..

skidnarkoman: sweet rooster är onödigt dyr och något överskattad.

-och aldeles aldeles underbaar.

Vilken hjälm, vilken stil, vilken perfektionism.

Du kan köpa den på Wått & Torrt i Sundsvall och på skalet i vemdalen

Men ja skiter i om den är överskattad svara på frågan istället !

storej, rooster är inte alldeles underbar vid -15 och måtttlig vind+ fart vind. dessutom har så många den. köp den billigare troopern istället lr nån annan hjälm!

Skärmen finns INTE att köpa. Skärmen vart inte främtagen for skidåkning utan for forspaddling och hjälmen Holy Diver som ju delar en del design med Rooster. Att vissa teamåkare har skärm betyder äntigen att dom faktisk kör med en Holy Diver och inte med en Rooster, alternativt att Sweet har laget några stycken Rooster med skärm for teamet. Dom skal inte finnes for salg med skärm alls. Jag tror inte du har lust att börja borra ut hål i hjälmen for att kunne montera skärm heller.....

ursäkta min okunnighet, men menar du rooster eller trooper?

vad jag vet så har inte rooster nån skärm, det står ju inte något om det på sweets hemsida heller...

trooper ligger iallafall i topp på min julönskelista

lev väl//Blom

Tillbaka
Topp