Switch Frontflip!

Patriik_L

Ny medlem
Switch Frontflip!
Asså nu har jag prövat switch frontflip typ 10 ggr men aldrig satt det :O Antingen börjar jag rotera för tidigt och slår huvvet i kicken eller så roterar jag för sent och får ingen rotation...

Nån som har tips hur man kan få till bra rotation utan att slå huvvet i kicken ?

EDIT: Har klarat vanlig frontflip riktigt ocleant.
EDIT 2: Jag gör det i ett vanligt hopp och inget j*vla off pist ner i puder snö.

Senast ändrad:
Switch Frontflip!
Patriik_L sa:
You-Know-Who sa:
likadant som på en vanlig jävla frontflip,
du rackar från ETT BEN!
Om jag inte kan frontflip då ?
Isf äre kul att det står att du lagt det på din press
"12-14-08 första frontflipen :)"
Men iofs behöver du inte kunna det för att klara det en gång,

Bra vågat med Swfront. Checka på hur snubben som gör tripple gör, tror hemligheten är och hoppa uppåt i kicken

Switch Frontflip!
du får inte dålig rotation på frontflip, testa så märker du!
de är omöjligt att underrotera typ om du har ena foten framför den andra och trycker ifrån.

känns ju som helt onödigt att börja med sw front? de är sjukt mycket svårare i inrunet, och sen att lyckas trycka ifrån rätt och landa.. allt blir svårare, sen får du inte mycket bättre rotation.

börja med vanlig front! lär dig snurren och sen överväg att sätta den baklänges också..

det är mitt tips!
Lycka till
/jeppe

Switch Frontflip!
Svårt med timingen helt klart, jag misslyckades ett par gånger innan jag satte det. Jag kollade över axeln tills jag kom upp på kicken, då började jag kolla mellan fötterna och försökte känna efter när jag borde slänga mig framåt. När du ser kanten mellan bakbindningarna funkade för mig.

Switch Frontflip!
Switch frontflip innan ens ha testat vanlig frontflip låter jäkligt xXx alltså.
Inte ens jag skulle ha haft den tanken att testa sw front innan ens ha gjort vanlig front tidigare!

Om du har pudersnö där du bor så kan du bygga en kick och testa först med en vanlig flip. Sedan så kan du testa sw frontflip när du har fått grepp om rotationen + landning.

Lycka till!

Switch Frontflip!
Switch Frontflip!
jag hra åxå testat det och att komma runt rotationen hadde jag då inga problem med du använder juh kickens lutning till att få med dig rotation precis som du gör när du gör backflip och sen gör du en kullerbytta framåt bara ;) sen så brukar jag fega med farten så jag underskjuter jämt XD men men.. denna säsong sitter den ;)

Snödjup

Tillbaka
Topp