switch telis

ArWin

Medlem
switch telis
har problem med att det fylls med snö mellan tån och bindnigen (R8) när jag åker sw telis...

kan tänka mig att linken, 7tm med flera inte har sammma problem iochmed att man sitter fast med en "skena" under pjuxen istället för vajjrar eller stålkonstrukttion runt pjäxan...

någon som har erfarenheter av hur andra än rottefellas bindnigar funkar switch?

switch telis
Tja. Jga kör på 7tm, har inte riktigt koll på vilken 7tm det är men jag har också samma problem..
har kört lite switch på senaste tiden.
snön fastnar strax bakom tån mellan pjäxan bindningen..

Anledningen är nog att telemark inte är för att åka switch med, kanske, vad vet jag..

men skulle vara kul å hitta en bindning där snön inte fastnar inte gör det.

switch telis
Pröva pröva pröva .. de va så jag började lära mig. fast jag kan det inte rikigt ännu..
men man ska typ tänka på att svänga likadannt som gör när man åker framåt.
tror jag, fast vet inte om jag gör rätt, men stämmer det?

switch telis
du kan ju åka sw på två sätt... beror ju på om man böjjer på innebenet eller ytterbenet... nog en vanesak vilket man gör..

switch telis
Tror man får problem med oppbygging av snö på alle bindinger. Jeg har kun kjört switch telis med Hammerhead, men kan aldri tenke meg at Linken-bindingen er noe bedre. Selv har jeg aldri värt borti en binding hvor snöen bygges opp så fort og så kraftig som med Linken, og da snakker vi framlengskjöring.
Foresten, du har vel ikke problemer med at det bygges opp snö så lenge pisten er relativt fast?
Jeg kjörer med ytterbenet nede, og kikker over ytre skulder. Har en hånd/stav fram, og den andre bak. Det er bare å öve seg, så får man det til! Vär forberedt på å hekte kantene mye i starten.

switch telis
Har åkt en hel del baklänges på Linken, och den bygger inte speciellt mycket snö. Dock är den (speciellt med styva pjux) för lite aktiv för att funka bra. Ju mer aktiv bindning dessto bättre. Körde nyligen med Hammerhead i ett av de bakre lägena. Hejsan! vilken kontroll man plötsligt fick. R8 bygger snö, men är så mycket stabilare än 7tm(och Linken) så det är värt det.

switch telis
Linken bygger upp otroligt snabbt, i alla fall när man kör framlänges. Har haft R8 också, och tycker definitivt Linken bygger upp sig mycket mer. Om du tycker uppbyggninen är ett problem, men tycker om bindningen så kan du köpa silikon på en byggshop och smörja på. Har inte prövat själv för nu åker jag på Bomber. En plattbindning som är väldigt aktiv och inte bygger upp snö så lätt.

Telisswitcha on!

Tillbaka
Topp