Sy in täckbyxor för slimfit passform

kimaeh

Ny medlem
Hur funkar det att sy in täckbyxorna för att få slimfitpassform? Tappar den funktionen helt eller funkar de relativt bra ändå? Jag tänkte att den förmodligen blir mindre vattentät.

Är det svårt att sy in? måste man göra på något speciellt sätt eller är det bara precis som att sy in vanliga jeans?

Trevligt helg!

/J

Ah, täckbyxor... Ett ord som jag älskar att hata. Du nämner funktion, vilket funktion anser du att "täckisar" har?

Nja, vad är det för "täckbyxor"?

Sannolikt får du sämre värmeisolerade förmåga i sömmarna eftersom materialet blir väldigt komprimerat där och värmeisolation till mycket beror på lagom luftigt material. Har dina "täckbyxor" vattenavstötande funktion kan du glömma den i sömmarna om du syr själv, så vida du inte vet hur man tejpar sömmar, men då tror jag inte du hade ställt frågan i första hand.

Om det bara är för att få lite coolare stuk på brallorna så rekommenderar jag dig att köpa ett par som du redan vet har cool passform. Det är svårt att få något som ser bra ut då det är svårare att få fallet att bli bra i ett lösare material jämfört med ett par jeans. Jeans har dessutom bara ett lager tyg medan dina täckbyxor har minst två och sannolikt tre (yttertyg, isolerade tyg, foder).

Lycka till!

/.

Ja täckbyxor brukar ju ha tejpade eller limmade sömmar och syr du in själv förlorar du ju den "funktionen". Jag antar att det blir mindre vindtätt och vattentätt...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp