Rekommenderar att Hakuba som bas, finns en mängd olika orter du når därifrån, men har ärligt talat inte så bra på vad man mer kan ha som bas!Vegar sa:@loweaspeqvist Vet inte hur mycket vi skall åka runt än. Det är det vi försöker planera nu. Kanske bara blir ett par platser. Har du några tips på ställen?
Så ni skall spendera några dagar för att resa från Hakuba till Myoko och sedan vidare till Nozawa?Vegar sa:Ett av förslagen är följande kombo:
Hakuba village (inte mitt i smeten utan vid en ski resort eftersom bussarna mellan skid orterna går därifrån), 6 dagar
Myoko Kogen 3 dagar
Nozawa Onsen 3 dagar
Vad säger ni som känner områden?
Det tar max 2 h från Hakuba till Nozawa, och ca 1,5 h från Nozawa till Myoko (beroende på var), så rätt lugnt tycker jag. Hade nog dock tagit en extra dag i Myoko och en mindre i Hakuba med de dagar ni har. Till Nozawa räcker tre dagar rätt bra, det är ganska litet men en nice kulturupplevelse.Tancoll sa:Så ni skall spendera några dagar för att resa från Hakuba till Myoko och sedan vidare till Nozawa?Vegar sa:Ett av förslagen är följande kombo:
Hakuba village (inte mitt i smeten utan vid en ski resort eftersom bussarna mellan skid orterna går därifrån), 6 dagar
Myoko Kogen 3 dagar
Nozawa Onsen 3 dagar
Vad säger ni som känner områden?
Jag var i Japan två månader och stannade på ett ställe för att optimera åkningen, mindre resande = mer tid på skidor = mer chans för epic powder days = gladare åkare
Men vill man upptäcka mer av Japan så varför inte, stanna gärna till i Tokyo med!