tåg, buss, taxi från Geneva till Verbier

jonnaerixson

Ny medlem
Hej,

Någon som kan informera lite om transport från Geneva flygplats till Veriber.
Såg någon länk till en bra sida här på freeride men hittar den såklart inte nu bland alla trådar hit och dit.

Jag har hört att man kan ta sig till Martigny enkelt med tåg och sen vidare till Verbier, vart det nu ligger.. =)
Man borde väll kunna köpa en biljett på plats enkelt eller hur?

Tips tack!

"By train
There is no direct train service to Verbier. Passengers coming from Geneva will need to take a train to Martigny and then change trains to take the "St. Bernard Express" to Le Châble, the Verbier base station. From there passengers can take the cable car or the Postal Bus to get up to Verbier."

Tågstationen ligger i anslutning till flygplatsen, går ej att missa. Köp biljett till Le Chable förslagsvis, kostar ca 50 franc om jag minns rätt. Sen tar du liften om du är där innan 18 eller annars bussen.

Tack för hjälpen!

Jag kommer dock att bli hämtad i Martigny av en kille från jobbet i. Ville mest bara kolla så att det går att köpa biljett på plats.

Skönt att tågstation är nära.

vilket ställe kommer du jobba på? kolla in sbb.ch för info om tider men går ofta och i tid!

tjena.
Tågen är till höger när ni kommer ut i frlygplatsen efter att ha hämtat väskorna och ser alla bilhyrningsfirmor o grejer. Men det är grymt enkelt att hitta, man ska ner för någon rulltrappa bara. Där kan ni köpa sammanbindande biljett hela vägen och erat tåg hittar ni via skyltar.

som skrivet ovan. Tåg till Martigny där det brukar vara typ 15min byte, mycket enkelt. St bernard tåget!
Sedan fortsätter det till le chable där man kliver av också kommer det en sammanbindande buss man bara kan hoppa på. Har du liftkort och inte är ensam kan nu ta liften från le chab till verbier så sparar ni några kronor. Liften ligger mycket nära där tåget kommer och bussen går.

Tågen är till höger när ni kommer ut i frlygplatsen efter att ha hämtat väskorna och ser alla bilhyrningsfirmor o grejer. Men det är grymt enkelt att hitta, man ska ner för någon rulltrappa bara. Där kan ni köpa sammanbindande biljett hela vägen och resten hittar ni via skyltar..

då synes vi har blivit lovad massage av din chef du kanske blir den som får träna på mig ;) jojo finns både maskiner och betjäning. OM du kommer att åka mkt tåg skall du köpa ett specilet rabat kort som ger dig 50% rabbat. tåg stationen ligger bokstavligt talat under flyplatsen.

haha ja Kalle, det kanske blir jag som får massera dig då, jag ska göra en testmassage när jag kommer dit så att dom ser att jag är massa terapeut och kan massera. Är du redan nere eller när åker du i så fall?

Men vadå åka mycket tåg? Gör man det eller? När man väl är i Verbier behöver man väll inte använda sig av tåger mer om man inte vill åka över till något annat fjäll då i och för sig?

Tillbaka
Topp