Taskig svenska!

Taskig svenska!
Kasta för fan inte sten i glashus Flip!! Att skriva svenskabetyg är något som idikerar att dina egna kunskaper är undermåliga.

Skönt att se att det iaf var en till som regerade på det (Zenit)

Du kan inte racka ner på andra innan du själv kan skriva korrekt!!

Casual

Taskig svenska!
kan vi inte snacka keh algeriska istället, då sätter man in w:n lite öwerwallwt....

dewt ärw gawnskaw rewligt......

sewck....

Taskig svenska!
..jo Emser, det jag tänkte på med (min egen påkomna term) ordförkortningar är ex.

någe=någonting
hare= ha det
ba=bara
ska=skall (numera ganska legetimt)

du verkar ju vara en språkligt bildad herre så jag tror nog du förstår.
/SH

Taskig svenska!
Ähum kids...what`s the fuss, åmma sejjer? Själv tycker jag det bara är lite kul sisådärna att skruva till lingot, å alltid retar/roar det någon, som min gamle svensklärare Edwin "Strindbergs-Einstein" Wallmo (F.Ö.H.M) behagade uttrycka sig.

Och Du bäste Flip. Jag ser mig föranledd att citera det gamla, men ack så sanna, ordspråket...

"Personer vilka residera i arkitektoniska kreationer av en metastabiltransparant smältprodukt av övervägande kiselsyra, bör iakttaga abstinens i fråga om detskyndsamma omlokaliserandet av smärre petrokemiska enheter"...

Så sant det var sagt, m a p "communityn", samt ett i sammanhanget onödigt kraftuttryck.

Betänk att språket är som en flod, många ska spotta i den från broarna, många vrålande fyllon skall pissa ikapp från brinkarna, men likväl, floden kommmer fortsätta att flyta fram, till synes oförändrad, jajjamän!

Tack och god afton!

Da Ace

Taskig svenska!
Själv tycker jag att det räcker att man använder ett funktionellt och läsbart språk. Saker jag kan störa mig lite på är långa texter utan styckesindelning (otroligt jobbigt att läsa), texter med bara versaler, texter utan skiljetecken och svåra fall av särskrivning.

Taskig svenska!
Att kunna uttrycka sig väl på ett forum, även om det handlar om skidåkning, är a och o. Vissa inlägg blir snudd på omöjliga att förstå på grund av att de är grammatiskt inkorrekta. Jag citerar Bjornbergs monstret ovan

"Den grabben kan inte skriva orden och, men och har väldigt dålig grammatiska kunskaper, säger exempelvis ett öppen fönsterruta m.m."

Någon som fattar?

Taskig svenska!
CAD:

mmm, jag gör, han menar på att en kille i hans klass har gramatiska problem. Killen som har gramatiska problem säger tillexempel "ett öppen fönster"...

Taskig svenska!
Nu får ni väl ta och skita ner er...
Skilj på klåpstavning och slang. Att folk inte kan stava rätt när de försöker få fram den korrekta formen är ganska pinsamt. Sådana försök är dock jävligt lätta att skilja från slang och allmänt ovårdat språk. Vi skriver väl inte böcker här eller?

Vad gäller klåparnas språk så hoppas man ju att de besitter andra talanger.

Drick öl och må bra!
/Doktor Makten.

Taskig svenska!
Lite felstavningar gör inte så mycket, så länge det inte är särskrivningar förståss. Det som däremot är lite jobbigt är när somliga skriver fult med flit. Jag tänker då på inlägg skrivna uteslutande i VERSALER eller ännu värre, de som är skrivna aV mYziGa lr cOoLa *lol* lUNare tihi *ler* och så vidare. Lyckligtvis har inte så många lunare hittat hit.

I övrigt, kör hårt.

Taskig svenska!
MEn för HELVETE!!.. här har en stackars Normann försökt lära sig detta komplicerade språket dom kallar Svenska. och så blir man dissad hela tiden..

nu är det slutkörd!!! härefter kommer alla min galla och skitkasting ske på Norska

SMAK PÅ DEN!!!

Taskig svenska!
Hallo alla!
Jag måste bara få tillföra en sak här i debatten. Jag jobbar som arbetsskadehandläggare åt Försäkringskassan här i Östersund. I runda slängar så innehåller ungefär 80% av alla anmälningar som vi får in något språkligt fel. Det kan vara t.ex. (oftast) särskrivningar eller en helt knasig meningsbyggnad. Det är ganska läskigt att se en som har kört truck i 28 år och ändå stavar truck "truk".

blapp //Erik

Taskig svenska!
jag trodde att det viktigaste på denna sidan inte var att gnälla på hur dåligt folk stavar utan snarare skryta om hur bra man skidar.

hmm... finns ordet "skidar"? ("åker skidor" i :ar-form =)

så pärskans noga är det väl ändå inte att skriva korrekt svenska!

Taskig svenska!
Blackriverpaint sa:
Detta var 2003! Hur känns ämnet 2006?
Utvecklingen har gått framåt en hel del!
Visst är det så att utvecklingen har gått framåt. Inte ser man många stavfel eller felaktiga meningar numera. Jag känner mig stolt över att den skid och/eller snowboardåkande delen av landets befolkning verkligen tagit till sig och insett vikten av ett korrekt språk.

Dessutom är det glädjande att det finns så många språkpoliser som är engagerade i att banka in skillnaden mellan goggles och googles. Detta språkfel som väl närmast bara kan liknas vid en hädelse?

Taskig svenska!
Tanken var att folk bör bry sig så pass mycket om stavning och grammatik att det går att förstå det viktigaste i vad de försöker säga i alla fall......antar att jag misslyckades.... :)

Taskig svenska!
Kom igen junior!!!!!
Vissa av oss åkte skidor istället för att plugga!!!
Jag vet inte vad du gör;Men du äger troligen inte något oljebolag!!!!!

Taskig svenska!
Jag hade VG... "Du har inte det där lilla extra", var lärarens motivering... Hmm, okej. Och vad fan är det där LILLA EXTRA??

Taskig svenska!
Broman sa:
Vissa av oss åkte skidor istället för att plugga!!!
Jag vet inte vad du gör;Men du äger troligen inte något oljebolag!!!!!
Och med det menar bäste Herr Broman? Att du jobbar för mycket för att hinna med att åka så mycket skidor som du egentligen önskar? Att akademiker inte åker mer skidor än oljebaroner? Upplys mig o store mogul ;)

Taskig svenska!
Ett vårdat språk är tecken på mognad!
Med tanke på att medelåldern säkert minskat en del på sistone, rätta mig om jag har fel men var och varannat inlägg är ju skrivet av 13 åringar. Man kan ju bara hoppas att språket höjer sig till en aktningsvärd nivå i framtiden!
Och vill även passa påatt klargöra att jag inte har så mkt. problem med stavfel, särskrivningar...men man kan ju åtminstone anstränga sig för att formulera sig rätt!

Taskig svenska!
"Om sanningen skall fram var de inga höjdare, eller?" .. de?.. - "Avstavningen och stavningen i det flesta inläggen här får" .. i det flesta inläggen?..

Hmm orka?

Taskig svenska!
fel att ni slutar låta så jävla korekta om ni inte har märkt det så sitter ni framför en dator och när man gör det så är det inte förbjudet att skriva slang ord.skaffa ett jävla liv

Taskig svenska!
flip sa:
Hur var det med svenskabetygen hos folket på den här communityn? Om sanningen skall fram var de inga höjdare, eller? Avstavningen och stavningen i det flesta inläggen här får mig att undra om det sitter enkom analfabeter och läs- och skrivstörda framför burkarna runt om i landet. SKRIV ORDENTLIGT FÖR FAN!
jag förstår dig mycket väl men du kunde vara lite mer diskret i ditt inlägg.
och man kan gu oxå förhindra svordommar och nedlåtande ord,
men jag tar åt mig ganska mycket av detta, för jag har dyclexi(stavning) och kan inte förbättra min svenska ganska bra om man kan säga så. för jag skriver med en icke sammanhängande text ibland och många stavfel.
vad ska vi som har det ska vi bara dra eller?

mhv//
wolwerin/ peace love and missförtånd.

Tillbaka
Topp