Telemarkbindningar med step-in med utlösningsfunktion

Hej,
Efter två knäskador och alltid sist ut i pisten efter lunchen så vill jag byta ut mina gamla Scarpapjäxor och Rotefellabindningar.
Letar efter en bindning som har en utlösningsfunktion samt är lätta att steppa i och hoppa ur!
Kollat på NTN och diverse andra lösningar, men hittar ingen som har både och.
Mycket tacksam för tips!
Richard

Hej,
Efter två knäskador och alltid sist ut i pisten efter lunchen så vill jag byta ut mina gamla Scarpapjäxor och Rotefellabindningar.
Letar efter en bindning som har en utlösningsfunktion samt är lätta att steppa i och hoppa ur!
Kollat på NTN och diverse andra lösningar, men hittar ingen som har både och.
Mycket tacksam för tips!
Richard
Hej.
Låter som du vill ha NTN… typ alla har väl bägge eller?

Jag har 22 design Ntn bindningar på ett par av mina skidor. Till skillnad från rottefellas Ntn bindningar så slipper man böja sej ner för att spänna fast pjäxan eller ta av den… tycker den i övrigt är likvärdig (rent åkmässigt med Rottefallas motsvarigheter).

Jag har 22 design Ntn bindningar på ett par av mina skidor. Till skillnad från rottefellas Ntn bindningar så slipper man böja sej ner för att spänna fast pjäxan eller ta av den… tycker den i övrigt är likvärdig (rent åkmässigt med Rottefallas motsvarigheter).

Tack för svar. Det jag inte blivit riktigt klok på är om den har en utlösningsfunktion, men det kan du alltså bekräfta?

Den har löst ut för mej vid krasch iaf…men vid en liten googling så kan man ju konstatera att man inte kan stämma dom om bindningar inte löser ut 😀!

”The Outlaw X can release laterally, although it's not guaranteed. The Outlaw is not a DIN-certified releasable binding. Ski at your own risk.”

Låter som det är inwild meidjo 3 du är ute efter. Typ step in och mest avancerad utlösningsmekanism av ntn tror jag.

Kräver tech toe pjäxor.

Låter som det är inwild meidjo 3 du är ute efter. Typ step in och mest avancerad utlösningsmekanism av ntn tror jag.

Kräver tech toe pjäxor.
Hej,
Jag gör ju inte toppturer så det blir pist och off-pist. Är 188 cm och väger 90 kg så det blir en del tryck på bindningen (gillar fart), klarar meidjo 3 detta tror du? Vill ju inte att den löser ut när man faktiskt står på fötterna...

Det är en riktigt bra bindning men inte lika stabil och hållbar som en Outlaw X som jag kör på är min erfarenhet. Aldrig ägt en meidjo själv

Tillbaka
Topp