Testat TrippleBaseTech?

Coce

Ny medlem
Testat TrippleBaseTech?
Nån som värkligen testat Batalaeons TrippleBaseTech?
Alltså jämfört två brädor samtidigt, hoppat mellan brädorna å känt nån jättestor skillnad?
Jag har typ bara kört på Bataleon men gillar inte årets färger så lurar på skita i dom och köra nåt annat märke..

Btw hörde att det var snöstorm i Åre häromdan! Vintern är nära!

Testat TrippleBaseTech?
tripplebase e inte de en speciell konstruktion av brädan, som gör att den ligger på tre punkter istället för två? eller är jag helt jävla ute och cycklar? :P

Testat TrippleBaseTech?
http://www.bataleon.co.nz/triplebase.php

Jag tror helt klart på det som står om att den svänger bättre och inte viker undan vid hårdare tryck.

"SMOOTHER TURNS
When put under pressure in a tight turn a conventional board will always want to snap back to its original flat shape. A Triple Base board is already pre-shaped offering a smoother turn"

Testat TrippleBaseTech?
det jag märker mest skillnad på är att den e stabil i höga farter, man är aldrig orolig för att få kanthugg och ändå har man grymt grepp :)
dessutom så slipper man ju typ slipa kanterna innan man kör rails för de slits inte på railsen om man inte har kass balans :P

Testat TrippleBaseTech?
Hugg på rail kanske då men vid åkning verkar det vara en klockren idee! Kul att höra att det fungerar så bra också! Bataleon vs Lib-tech hmmm?

Testat TrippleBaseTech?
Hade tänkt köpa en bataleon Evil Twin till denna säsongen men såg precis att den inte hade triple base på mitten där man gör tex boardslides. stämmer det? Läste också att den kunde kännas instabil när man skulle köra upp mot en kicker. Någon som har erfarenhet? Står mellan denna och Burton Dominant. Men om Bataleonen inte har triple base på mitten och är instabil in emot kickers låter ju dominanten som ett mycket bättre alternativ. MVH kristofer

Testat TrippleBaseTech?
Platt på mitten är den..
Instabil mot kickers har jag aldrig känt nåt av.. eller hört nån annan som haft..
Däremot har jag hört folk som knäckt 4dominand på samma säsong!

Testat TrippleBaseTech?
Alla Bataleons brädor är platta i mitten, sannorlikt för att detta är nödvändigt för att det ska finnas en poäng med resten av brädans konstruktion.. har själv gått över till Bataleon och tänker inte byta i första taget.. har en vanlig bräda som puderpråm iofs men ska denna bytas ut blir det faen 3base där med.

Testat TrippleBaseTech?
Jag har testat Bataleons 3base tech. Rail och hopp är inte min pryl vill jag ha sagt på en gång. Kanske är det där brädorna gör sig bäst?
För carving och vanlig åkning i pist kändes brädan mjuk och följsam, något som jag inte ser som något possitivt..

"SMOOTHER TURNS
When put under pressure in a tight turn a conventional board will always want to snap back to its original flat shape. A Triple Base board is already pre-shaped offering a smoother turn"

Om man trycker på händer ingenting, är det det som menas med "smoother turns". Brädan viker undan utan att ge något tillbaka ens under bästa förhållanden. En ganska styv bräda blev mjuk och tråkig.

På transportleden var brädan KUNG.

Testat TrippleBaseTech?
Äger i alla avseenden. Gick från TrippelBase till vanlig Jeenyus för två säsongern och skillnaden är markant i början.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp